×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/01/01 - 00:16
  • بازدید : 780
  • تعداد بازدید : 26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

اقدامات دانشگاه با حضور متخصصین در مراسم چهارشنبه آخر سال / کاهش ۴۰ درصدی تعداد مصدومان نسبت به سال گذشته

دکتر هاشمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه از کاهش تعداد مصدومین در چهارشنبه سوری پایان سال در حوزه دانشگاه خبر داد

اقدامات دانشگاه با حضور متخصصین در مراسم چهارشنبه آخر سال / کاهش ۴۰ درصدی تعداد مصدومان نسبت به سال

روابط عمومی معاونت درمان رئیس مرکز حوادث دانشگاه با اشاره به تعداد ۳۱۰ مصدوم در چهارشنبه سال گذشته، گفت: امسال تعداد ۱۹۸ نفر در بیمارستان های تابعه دانشگاه به دلیل حوادث مربوط به این مراسم مراجعه داشته اند؛ که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی بودیم.

 

دکتر هاشمی افزود: از ۱۹۸ مصدوم مراجعه کننده به بیمارستان های تابعه تعداد ۱۳۶ نفر اقا و ۶۲ نفر خانم هستند، که از این تعداد ۲۱ نفر بستری و  ۱۷۷ نفر با استفاده از خدمات سرپایی درمان شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه استحفاظی تحت پوشش این دانشگاه امسال در حوادث چهارشنبه آخر سال مورد فوتی نداشته ایم. ولی متاسفانه ۱۱ مورد آسیب منجر به قطع انگشت و ۶۵ مورد از ناحیه چشم و مابقی دچار سوختگی بدن و اندام شده اند.

 

 

وی افزود: امسال زیر شش سال ۷ مورد، از شش تا هجده سال ۷۸ مورد، از هجده تا بیست و نه سال ۴۴ مورد، از ۲۹ تا شصت سال ۵۸ مورد و بالای شصت سال ۱۱ مورد بوده است.

 

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: کاهش آمار مصدومین نشان گر افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات مواد محترقه و اثربخش بودن آموزش های پیشگیرانه در مدارس است، و امیدواریم در سال آینده با کاهش تعداد مصدومین سرپایی شاهد یک شب بدون حادثه باشیم. 

 

در خاتمه دکتر هاشمی از زحمات بی شائبه کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی که در شب مذکور در بیمارستان حضور داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

 

گفتنی است، دکتر یاوری جراح دست در بیمارستان  ۱۵ خرداد ، فوق تخصص جراح پلاستیک ومتخصص چشم در بیمارستان مفتح ورامین برای ارائه خدمات درمانی به حادثه دیدگان چهارشنبه سوری به صورت ویژه در دو مرکز درمانی مذکور حضور داشتند.

 

 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 75717
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست