×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/02/15 - 09:08
  • بازدید : 53
  • تعداد بازدید : 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در روز جهانی بهداشت دست:

اهمیت بهداشت دست در پاندمی کرونا برای همه مشخص شد / دست های خود را بشوییم

در پاندمی کووید 19 بر همگان روشن شد که بهداشت دست تا چه اندازه می تواند در کنترل همه گیری نقش داشته باشد. ثانیه ها زندگی را نجات می دهند – دست های خود را بشویید

اهمیت بهداشت دست در پاندمی کرونا برای همه مشخص شد / دست های خود را بشوییم

پنجم ماه می از سوی سازمان بهداشت جهانی، روز جهانی بهداشت دست نامگذاری شده است. از سال 2005 میلادی، بهداشت دست به عنوان بخش مهم برنامه های پیشگیری و کنترل عفونت مورد توجه ویژه قرار گرفته است. در طی این سال ها اقدامات فراوانی در سراسر دنیا برای ارتقاء میزان رعایت بهداشت دست در میان کارکنان مراقبت سلامتی صورت گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاندمی کووید 19 بر همگان روشن شد که بهداشت دست تا چه اندازه می تواند در کنترل همه گیری نقش داشته باشد. بهداشت دست، با آب و صابون یا با محلولهای با پایه الکل، تعداد میکروارگانیسم های بیماری زایی را که ممکن است روی دست ها وجود داشته باشند، کاهش می دهند.

 

سازمان بهداشت جهانی شعار  « ثانیه ها زندگی را نجات می دهند –دست های خود را بشویید » را برای روز جهانی بهداشت دست در سال 2021 تعیین کرده است. موضوع مورد توجه سازمان بهداشت جهانی، انجام بهداشت دست در نقطه مراقبت است.

 

نقطه مراقبت جایی است که سه عامل بیمار، کارکنان مراقبت سلامتی و اقدام مراقبتی یا درمانی در کنار هم قرار می گیرند. برای پیشگیری مؤثر از انتقال میکروارگانیسم های بیماری زا در طی ارائه مراقبت، لازم است بهداشت دست در زمان مورد نیاز انجام شود و اثربخش ترین راه، بهداشت دست در نقطه مراقبت است.

 

علاوه بر کارکنان مراقبت سلامتی، بیماران و خانواده های آنها نیز می توانند با رعایت بهداشت دست به کنترل عفونت کمک کنند. بهداشت دست، عنصر کلیدی پیشگیری و کنترل عفونت است و کارکنان مراقبت سلامتی و آحاد جامعه با انجام صحیح و به موقع آن می توانند جامعه را از خطر عفونت در امان نگاه دارند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 104200
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست