×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/04/09 - 11:59
  • بازدید : 1117
  • تعداد بازدید : 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

اولین نشست تخصصی هم اندیشی برآورد نیروی انسانی مورد نیاز تا سال 1404 در معاونت درمان برگزار شد

اولین نشست تخصصی هم اندیشی برآورد نیروی انسانی مورد نیاز تا سال 1404 در روز سه شنبه 8 تیر ماه در معاونت درمان برگزار شد.

اولین نشست پنل تخصصی هم اندیشی برآورد نیروی انسانی مورد نیاز تا سال 1404 در معاونت درمان برگزار شد

روابط عمومی معاونت درمان: اولین نشست تخصصی هم اندیشی برآورد نیروی انسانی مورد نیاز تا سال 1404 در  روز سه شنبه 8 تیر ماه در معاونت درمان برگزار شد.

 

برای استفاده بهینه از منابع و حرکتی سریع و هدفمند، داشتن یک نقشه راه و تحلیل همه جانبه گذشته و حال و برای پیش بینی آینده امری بدیهی و لازم است. در این میان، مدیریت درمان یک کشور از نقطه شروع در یک مرکز ارائه خدمات اولیه تا بیمارستانی بسیار پیشرفته از گستردگی و پیچیدگی خاص برخوردار است و در نتیجه بدون داشتن یک نقشه راه جامع قطعا حرکت رو به جلو کم سرعت و پرهزینه خواهد بود.

 

براساس این ضرورت تلاشی منسجم در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مشارکت بیش از ده ها صاحبنظر و کارشناس خبره در معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور شکل گرفته است تا بررسی عمیق بتوانند یک برنامه ده ساله برای مدیریت آینده درمان کشور طراحی نمایند.

 

در این نشست دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه، دکتر سلام زاده معاون غذا و دارو دانشگاه، دکتر نقیب زاده معاون امور بین الملل، دکتر معززی مشاور اجرایی معاون درمان، مدیرانو نمایندگانگروه های تخصصی پزشکی اجتماعی، زنان، طب اورژانس، ارتوپدی، روانپزشکی، مسمومیت، رادیولوژی، طب فیزیکی، گوش و حلق و بینی، جرح مغز و اعصاب، جراح عمومی و اطفال مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور داشتند.

 

دکتر رحمانی ضمن خیرمقدم و قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان با بیان اهمیت اجرای کارشناسی طرح، بر لزوم مشارکت همه خبرگان در جهت برآورد منطقی نیروی انسانی بخش سلامت تاکید کرد.

 

در ادامه دکتر ملا جعفری رابط دانشگاه و مسئول اداره اقتصاد درمان و ارزیابی فناوری سلامت معاونت درمان به بیان توضیحاتی در خصوص فاز های نقشه راه درمان 1404 و اقدامات انجام شده پرداختند.

 

گفتنی است در این جلسه به چالش هایی از قبیل وضعیت سنی و جنسی جمعیت، وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری‌ها، میزان نیاز به خدمات درمانی در سال‌های آینده، میزان تقاضای جامعه برای این خدمات، انتظارات مردم، رفتارهای بهره‌برداری از خدمات درمانی، میزان تطبیق تخصص‌ها و مهارت‌های فعلی با آنچه در آینده بخش سلامت نیازمند آن است، اقدامات و روش‌های تشخیصی درمانی که در آینده از دور خارج و یا اضافه می‌شوند، تغییر در تکنولوژی و درنهایت بودجه سلامت اشاره شد و از حاضرین درخواست شد برآورد نیروی انسانی گروه خود را طی یک هفته به معاونت درمان ارسال نمایند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 33559
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست