×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/09/25 - 12:08
  • بازدید : 830
  • تعداد بازدید : 39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه در اولین نشست کمیته استانی انتقال خون:

برای رسیدن به فرهنگ صحیح مصرف فرآورده های خونی در بیمارستان ها باید تلاش کرد

اولین جلسه کمیته استانی انتقال خون با هدف گسترش طرح هموویژلانس و مدیریت مصرف خون در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد

برای رسیدن به فرهنگ صحیح مصرف فرآورده های خونی در بیمارستان ها باید تلاش کرد

روابط عمومی معاونت درمان: اولین جلسه کمیته استانی انتقال خون با هدف گسترش طرح هموویژلانس و مدیریت مصرف خون در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور، مدیر کل انتقال خون استان تهران و رئیس اداره امور ازمایشگاه های حوزه درمان دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر سیدهادی میرهاشمی معاون درمان دانشگاه در این جلسه با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت بهره وری آزمایشگاه ها در بیمارستان ها و تلاش اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان بعنوان یک بازوی نظارتی، گفت: با توجه به گزارش بازدیدهای حوزه درمان، استفاده از برخی فرآورده های خونی در مجموع بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه روند کاهشی را نشان می دهد.

 

معاون درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز در کشور علم مصرف و ضوابط اجرایی بکارگیری هر فرآورده، موجود است. ولی بدلیل ناهماهنگی هایی در درون بیمارستان و مسائلی که واحدهای درمانی با سازمان های خارجی ذی ربط دارند، شاهد بروز مشکلاتی در روندهای اجرایی هستیم.

 

وی با اشاره به گستره جغرافیایی و حجم ارائه خدمات درمانی، گفت: اینکه بیمارستان ها به این باور برسند که بتوانند استفاده از فرآورده خونی را رصد و عوارض ناشی از انتقال خون را به درستی مدیریت و گزارش کنند، نشانه یک فرهنگ متعالی است. و برای رسیدن به این فرهنگ بعنوان یک باور علمی در مجموعه بیمارستان ها باید تلاش کنیم.

 

دکتر میرهاشمی با تشکر و استقبال از پیشنهاد مدیر عامل سازمان انتقال خون در همکاری های بیشتر برای مدیریت مصرف خون در بیمارستان ها، گفت: امیدوارم با همفکری و همکاری یکدیگر بتوانیم به جایگاهی برسیم که هر فرآورده خونی را یک عضو از اعضای بدن خود فرض کنیم، نه کالایی که توسط دیگران تولید شده و آنها باید برای کنترل مصرف آن بیندیشند.

 

وی در خاتمه افزود: امیدواریم با بهره گیری از توان یکدیگر بتوانیم در گسترش فرهنگ سازی مصرف، الگوی مناسبی برای دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور باشیم.

 

دکتر پور فتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون نیز در این نشست با اشاره به نقش مدیریت مصرف خون پیرامون چالش ها، راهکارها و نقش مدیریت مصرف خون در مراکز درمانی مطالبی را بیان کرد. همچنین دکتر طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز به ارائه گزارشی از نحوه مصرف فرآورده های خونی در بیمارستان های تابعه دانشگاه پرداخت.

 

گفتنی است کمیته مذکور با حضور کلیه مسئولین بیمارستان های دولتی و غیردولتی، مسئولین فنی آزمایشگاه های بیمارستان ها، افراد شاغل در بخش بانک خون بیمارستان ها، و مسئولین انتقال خون در روز شنبه 24 آذرماه در بیمارستان امام حسین (ع) برگزار شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 71631
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست