×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/08/15 - 16:53
  • بازدید : 56
  • تعداد بازدید : 55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی 1400 در نشست مجازی بررسی شد

اولین جلسه برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی در سال 1400 بصورت وبینار توسط اداره امور آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی 1400 در نشست مجازی بررسی شد

اولین جلسه برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی در سال 1400 بصورت وبینار توسط اداره امور آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سید محمدرضا یثربی رئیس اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان در ابتدا با بیان نکات کلیدی و اهمیت مدیریت بهره برداری در آزمایشگاه ها، بر لزوم پیگیری مجدد برنامه های قبلی مصوب معاونت درمان که به دلیل اولویت کنترل بیماری کرونا در سال اخیر کمتر به  آن پرداخته شده بود تاکید کرد.

 

سپس دکتر آتوسا قریب فوکال پوینت برنامه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به وقفه یکساله برنامه و عدم پیگیری بیمارستان ها به علت شرایط بحرانی کرونا، دستورالعمل مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاه پزشکی را تشریح کرد.

 

گفتنی است در این وبینار با مرور مجددی بر اصول و مبانی مديريت بهره برداری از خدمات آزمايشگاه پیرامون اهمیت بهره برداری منطقی از خدمات آزمايشگاهی، نقش سیستم های مديريت اطلاعات در مديريت بهره برداری و استراتژی های مورد استفاده در برنامه مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاه پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

استراتژی های مورد استفاده شامل تدوین و انتشار راهنماهای بالینی، آموزش و توجیه گروه های پزشکان خصوصا کارورزان و دستیاران، حذف فرم های از پیش آماده درخواست آزمایش، تعیین آزمایش های مورد استفاده هر بیمارستان، کاهش درخواست های القایی و ارایه بازخورد به پزشکان بر اساس بیشترین آزمایشات درخواستی به آنان از دیگر موارد مهم مورد بحث در این نشست بود.

 

در خاتمه پس از بحث و بررسی با تاکید بر امر آموزش به عنوان مهمترین عامل تغییر رفتار در بلند مدت مقرر شد کلیه بیمارستان ها ضمن استفاده از سایر استراتژی ها بنا بر نیاز، به برگزاری کلاس های آموزشی  مستمر و مداوم مدیریت بهره برداری برای پزشکان، رزیدنت ها و انترن های بالینی اقدام نموده و نتایج و مستندات آن را برای معاونت درمان ارسال نمایند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 109730
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست