×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/06/28 - 15:33
  • بازدید : 1781
  • تعداد بازدید : 19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برنامه های اجرایی شبکه های بهداشت و درمان بررسی شد/ دکتر آقاجانی: نظارت بر ارائه خدمات سلامت را توسعه دهید

سرپرست دانشگاه در نخستین دیدار با روسای شبکه های بهداشت و درمان تابعه در استان تهران، با اشاره به شرایط ویژه جمعیتی در استان بر توسعه ظرفیت ها و ارتقاء خدمات بهداشتی تأکید کرد

برنامه های اجرایی شبکه های بهداشت و درمان بررسی شد

معاونت درمان: سرپرست دانشگاه در نخستین دیدار با روسای شبکه های بهداشت و درمان تابعه در استان تهران، با اشاره به شرایط ویژه جمعیتی در استان بر توسعه ظرفیت ها و ارتقاء خدمات بهداشتی تأکید کرد.

 

در این نشست که دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه نیز حضور داشتند، دکتر محمد آقاجانی هدف از این دیدار را اثر گذاری در ارتقاء سلامت مردم و ارائه خدمات بهتر به آنها در مجموعه استان تهران عنوان کرد. 

 

دکتر آقاجانی طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: از تلاش های ارزنده فعالان حوزه بهداشت و درمان در جریان طرح تحول سلامت قدردانی می کنم.

 

وی نقش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارائه خدمات بهداشتی را بسیار حساس توصیف کرد و اظهار داشت: دانشگاه در بسیاری از فاکتور ها جایگاه نخست دارد. بر اساس آمار رسیده بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه قرار دارد که مأموریت بسیار سنگینی را ایجاد می نماید.

 

سرپرست دانشگاه، ارائه خدمات در کلانشهر و استان تهران را واجد ویژگی های منحصر بفردی دانست و توضیح داد: از یک سو خدمات سلامت برای بزرگترین جمعیت تحت پوشش یک دانشگاه علوم پزشکی در کشور را بر عهده داریم و از سویی دیگر عوامل مخل سلامت در استان تهران بیش از سایر نقاط کشور می باشد و این موضوع کار را دشوار نموده است که از این جمله می توان به آلودگی هوا، آلودگی های صنعتی، مشکلات بهداشت محیط، استرس های روحی اجتماعی، ترافیک سنگین و دیگر عوامل اشاره کرد.

 

دکتر آقاجانی خاطر نشان کرد: ۹۶ درصد جمعیت استان، جمعیت شهری است که در امر خدمات درمانی و بهداشتی نیازمند پشتیبانی و ارائه حجم عظیمی از امکانات و زیرساخت ها می باشد. 

 

وی جمعیت حاشیه نشین تحت پوشش دانشگاه را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و با توجه به حساسیت های بهداشتی در این قشر، خواستار رسیدگی بیشتر به حاشیه نشین ها شد.

 

دکتر محمد آقاجانی خطاب به روسای شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه گفت: شبکه های بهداشت و درمان در هر دو حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند و روسای شبکه ها هم مسئول درمان و هم مسئول بهداشت هستند و باید این دو مأموریت در کنار هم دیده شود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 51645
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست