×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/03/03 - 08:00
  • بازدید : 1962
  • تعداد بازدید : 31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری اولین جلسه کمیته اقتصاد درمان دارو و تجهیزات پزشکی استان تهران/ اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش هزینه های بیمارستانی مورد بررسی قرار گرفت

اولین جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی استان تهران با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران تشکیل شد

برگزاری اولین جلسه کمیته اقتصاد درمان دارو و تجهیزات پزشکی استان تهران

روابط عمومی معاونت درمان: اولین جلسه کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی استان تهران با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران در روز سه شنبه 2 خرداد ماه تشکیل شد.

 

کمیته مذکور با موضوع کاهش هزینه‌های اقلام دارویی، تجهیزات و خدمات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، بیان روش‌ها و شاخص‌های پیشنهادی به‌منظور بومی‌سازی گایدلاین های ابلاغی وزارت بهداشت و ارائه روش‌های پیشنهادی برای ایجاد انگیزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در قبال کاهش هزینه خدمات تحت پوشش بیمه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

 

در این جلسه که معاونین درمان و غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران، مسئولین و نمایندگانی از سازمان‌های بیمه‌گر پایه و سازمان نظام پزشکی و دیگر مدیران مرتبط با این حوزه حضور داشتند؛ در ابتدا دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران پیرامون هدف تشکیل این کمیته، کاهش هزینه‌های درمانی در زمینه خدمات گران‌قیمت و ارزان قیمت شایع و پیاده‌سازی گایدلاین های لازم در این زمینه مطالبی را عنوان کرد.

 

در ادامه دکتر ملاجعفری رئیس اداره اقتصاد درمان و آمار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگر مسئولین مرتبط با این حوزه در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران، نتایج حاصل از اقدامات انجام گرفته در بیمارستان های تحت پوشش را ارائه کردند.

 

دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان چالش های اجرایی و بیمه ای در مسیر اجرای راهنماهای بالینی، استفاده از توان علمی گروه های بالینی را برای اجرای مناسب راهنماهای بالینی ضروری دانست.

 

همچنین نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر پیشنهادات خود را در مورد روش‌های تشویقی قابل‌اجرا در بیمارستان‌هایی که راهنماهای بالینی را مستقر نمایند و موجب کاهش هزینه‌های درمان شوند، مطرح کردند و دیگر شرکت‌کنندگان جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.


در خاتمه دکتر جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده گفت: هدف از تشکیل این کمیته مصرف منطقی دارو و تجهیزات و خدمات پزشکی است نه کاهش هزینه‌ها، بنابراین با استفاده از تجربیات سایر کشورها می‌توان مکانیسم اقتصاد درمان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که این اقدام به سود همه باشد.


وی یکی از نتایج مثبت این کمیته را رسیدن به درک مشترک نسبت به اقتصاد درمان دانست و گفت: پرداختن به این موضوع نیازمند نگاه و بررسی عمیق‌تری است؛ پس چنانچه می‌خواهیم به مصرف منطقی برسیم و شرایط گذشته را اصلاح اساسی کنیم باید امکانات موردنیاز آن را تأمین کنیم.

 

گفتنی است تاکنون به‌منظور کاهش هزینه‌های مراکز درمانی، اقداماتی در سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در شهر تهران صورت گرفته است که نتایج حاصل از این اقدامات در کمیته مذکورموردبررسی قرار می‌گیرد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 46874
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست