×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/09/09 - 08:55
  • بازدید : 1503
  • تعداد بازدید : 15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری اولین نشست رابطان اقتصادی با حضور معاون مدیر کل دفتر تعرفه، استاندارد و ارزیابی فناوری وزارت متبوع در معاونت درمان

اولین نشست مدیران و رابطان اقتصادی بیمارستان تحت پوشش با حضور دکتر آرمان زندی معاون اجرایی مدیر کل دفتر تعرفه، استاندارد و ارزیابی فناوری سلامت وزارت متبوع روز چهارشنبه مورخ 4 آذرماه 1394 در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.

برگزاری اولین نشست رابطان اقتصادی با حضور معاون مدیر کل دفتر تعرفه، استاندارد و ارزیابی فناوری وزارت

روابط عمومی معاونت درمان: اولین نشست مدیران و رابطان اقتصادی بیمارستان تحت پوشش با حضور دکتر آرمان زندی معاون اجرایی مدیر کل دفتر تعرفه، استاندارد و ارزیابی فناوری سلامت وزارت متبوع روز چهارشنبه مورخ 4 آذرماه 1394 در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه دکتر سید مهدی معززی معاون اجرایی معاون درمان دانشگاه، ضمن بیان مطالبی در خصوص ضرورت و اهمیت پرداختن به مقوله اقتصاد در حوزه سلامت گفت: با توجه به بالا رفتن روز افزون هزینه ها در بخش سلامت، بالا رفتن توقعات و انتظارات جامعه از بخش سلامت و انتظار استفاده از پیشرفته ترین فن آوری های موجود برای درمان بیماران و از طرف دیگر محدودیت منابعی که دولت با آن مواجه است، سبب ایجاد پیچیدگی مضاعف در مدیریت بخش سلامت شده و استفاده از اصول اقتصادی را، برای استفاده بهینه از منابع و دریافت بیشترین output  و  outcomeاجتناب ناپذیر می سازد.

 

در ادامه جلسه دکتر زندی با بیان مطالبی پیرامون اهداف و سیاست های کلان وزارت متبوع در حوزه اقتصاد سلامت بر لزوم توجه به مقوله اقتصاد با وجود محدودیت های منابع موجود تاکید کرد.

 

وی در ادامه ضمن بیان ماموریت ها و اهداف تعیین شده در مقوله سیاست گذاری و اقتصاد در سه سطح قانون گذاری، وزارت بهداشت و دانشگاه ها (و بیمارستان های تابعه)،  به مواد 32، 34 و 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و قانون بیمه همگانی نیز اشاره کرد.

 

 همچنین دکتر زندی با تشریح 4 برنامه کلی وزارت متبوع در ارتباط با قوانین فوق، به مقوله Hospital HTAو تشکیل KMUها پرداخت. و در پایان، پاسخگوی سوالات حاضران بود.

 

همچنین در این جلسه با بیان اهمیت مقوله کارایی (Efficiency) در بیمارستان ها و تاکید بر Technical Efficiencyو Allocative Efficiencyتوسط آقای خسروآبادی کارشناس اداره اقتصاد درمان و فناوری سلامت معاونت درمان ادامه یافت و به گام هایی که واحد اقتصاد درمان این معاونت در این راستا بر خواهد داشت، اشاره کرد. و درخصوص اهمیت ایمنی بیمار و لزوم توجه مدیران ارشد بیمارستان ها به این مقوله و انتخاب افراد شایسته به عنوان مسوول ایمنی بیمار توسط خانم وحیدی مطالبی عنوان شد.

 

در خاتمه جلسه خانم دکتر ملاجعفری سرپرست اداره اقتصاد درمان معاونت، ضمن تشکر از مدعوین و تاکید بر اهمیت و لزوم تشکیل واحد اقتصاد درمان در بیمارستان های تابعه، به اهداف و برنامه های واحد اقتصاد درمان معاونت، به بیان مطالبی پیرامون لزوم توجه به برنامه جامع عملیاتی که قرار است در سطح معاونت درمان و بیمارستان های تابعه تدوین شود، پرداخت.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 26115
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست