×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/02/15 - 08:00
  • بازدید : 1085
  • تعداد بازدید : 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری مراسم روز جهانی بهداشت دست در بیمارستانهای تابعه دانشگاه / بهداشت دست موثرترین راه برای پیشگیری از عفونت های مراقبتی

بیمارستانهای تابعه دانشگاه با برگزاری برنامه های آموزشی و انگیزشی و تقدیر از پزشکان و کارکنانی که بهداشت دست را بهتر رعایت کرده باشند روز جهاني بهداشت دست را گرامی داشتند.

بهداشت دست موثرترین راه برای پیشگیری از عفونت های مراقبتی

روابط عمومی معاونت درمان: روز پنجم ماه می مصادف با پانزدهم اردیبهشت ماه از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان روز جهانی بهداشت دست نام گذاری شده است، و بیمارستانهای تابعه دانشگاه با برگزاری برنامه های آموزشی و انگیزشی و تقدیر از پزشکان و کارکنانی که بهداشت دست را بهتر رعایت کرده باشند، این روز را گرامی داشتند.

 

دکتر عظیمی مدیر پرستاری دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان گفت: عفونت های ناشی از ارائه خدمات مراقبتی، در حال حاضر از مشکلات بزرگ سیستم های بهداشتی و درمانی سراسر جهاناست؛ و بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت در کشورهای توسعه یافته 15-5 درصد بیماران بستری در بیمارستان ها به یکی از انواع عفونت ناشی از ارائه خدمات مراقبتی مبتلا می شوند و این سازمان معتقد است که آمار مزبور در کشورهای در حال توسعه به مراتب بیشتر است.

 

مدیر پرستاری دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به ظهور میکروارگانیسم های مقاوم به درمان در بیمارستانها، اهمیت رعایت بهداشت دست بیش از پیش است و رعایت آن توسط مراقبت دهندگان، ساده ترین، ارزانترین و موثرترین راه برای پیشگیری از بروز عفونت های ناشی از ارایه خدمات مراقبتی است.

 

وی با اشاره به شاخص رعایت بهداشت دست بعنوان یکی از برنامه های مهم برنامه عملیاتی دانشگاه، برپایی دوره های آموزشی و ارزیابی و پایش های منظم در طول یکسال از سوی مدیریت پرستاری را از جمله اقدامات در بهبود رعایت بهداشت دست عنوان کرد.

 

دکتر عظیمی در خاتمه از زحمات مدیرگروه عفونی، استادان، کارشناسان و مدیران فعال در حوزه کنترل عفونت بیمارستان ها و دانشگاه در استقرار اصول پیشگیری و کنترل عفونت و افزایش سطح کیفی خدمات درمانی تشکر و قدردانی کرد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 61634
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست