×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/11/16 - 14:46
  • بازدید : 993
  • تعداد بازدید : 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری چهارمین کمیته مدیریت خطاهای پزشکی معاونت درمان با حضور سرپرست معاونت درمان دانشگاه

چهارمین جلسه کمیته مدیریت خطاهای پزشکی معاونت درمان دانشگاه با حضور دکتر میرهاشمی سرپرست معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

برگزاری چهارمین کمیته مدیریت خطاهای پزشکی معاونت درمان با حضور سرپرست معاونت درمان دانشگاه

روابط عمومی معاونت درمان:  چهارمین جلسه کمیته مدیریت خطاهای پزشکی معاونت درمان دانشگاه  در روز یکشنبه 15 بهمن ماه با حضور دکتر میرهاشمی سرپرست معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

 

سرپرست معاونت درمان هدف از تشکیل این کمیته را ارتقاء کیفیت ایمنی بیمار در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه عنوان کرد و گفت: ایرادات اجرایی معمولا ناشی از ناآگاهی نیست و بیشتر از  سهل انگاری است؛ و سهل انگاری از آنجا بوجود می اید که شیوه یی به ظاهر ساده را روز به روز ساده تر کنیم و به عادت و فرهنگ کاری تبدیل کنیم و آن را به یکدیگر نیز تعمیم دهیم، بگونه یی که به یک فرهنگ اجرایی تبدیل شود، فرهنگی که تنها با اصلاح فرایندها میتوان از ادامه آن جلوگیری کرد.

 

وی تشکیل چنین کمیته هایی را عامل مهمی در شناسایی و اصلاح فرایندهای غلط و الگوسازی صحیح و تعمیم آن به دیگر بیمارستان دانست؛ و بر توجه مدیران، پزشکان و استادان فعال در بیمارستان ها به رفع فرهنگ های غلط تاکید کرد.

 

در جلسه مذکور که پس از بحث و تبادل نظر پیرامون سه مورد از خطاهای گزارش شده از طرف مراکز تابعه، مقرر شد مسئولین واحدهای مختلف بالینی و غیربالینی نسبت به بازنگری در شرح وظیفه کارکنان و فرایندهای اجرایی اقدام کنند. و بعنوان یکی از موارد در ارزشیابی سالانه لحاظ شود.

 

گفتنی است در این نشست دکتر معززی معاون فنی، دکتر رضایی مشاور معاون درمان، دکتر حاجی قاسمعلی مدیر خدمات تعالی بالینی و بیمارستان، دکتر شمسمعاون آموزش دانشکده پزشکی، دکتر مصطفی زاده مدیرگروه پزشکی و قانونی دانشگاه، وحیدی کارشناس ایمنی بیمار دانشگاه و جمعی از مدیران و کارشناسان مرتبط با این حوزه در این کمیته حضور داشتند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 58006
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست