×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/07/26 - 09:40
  • بازدید : 2237
  • تعداد بازدید : 161
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری کارگاه آموزشی دستورالعمل راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی / ارتقاء سطح ارائه خدمات درمانی کشور با راه اندازی سامانه MCMC

کارگاه آموزشی دستورالعمل راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی( MCMC) در روز سه شنبه 25 مهرماه در معاونت درمان برگزار شد

ارتقاء سطح ارائه خدمات درمانی کشور با راه اندازی سامانه MCMC

روابط عمومی معاونت درمان: کارگاه آموزشی دستورالعمل راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) در روز سه شنبه 25 مهرماه در این معاونت برگزار شد.

 

در این کارگاه که دکتر عظیمی مدیر پرستاری دانشگاه، کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و مترون و سوپروایزران بالینی مراکز پزشکی آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه حضور داشتند، پیرامون نحوه ثبت اطلاعات، اعزام و پذیرش بیماران از طریق سامانه MCMCمطالبی از سوی کارشناسان این حوزه بیان شد.

 

دکتر هاشمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و مسئول مرکز MCMCدر حاشیه این کارگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان مرکز پیشرو در راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی ( MCMC) درکشور می باشد؛ که از فروردین ماه سال 90 در معاونت درمان دانشگاه آغاز به فعالیت کرد.

 

وی افزود: بدنبال راه اندازی این مرکز در این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بازدید مسئولین وزارت بهداشت از این سامانه و مثبت بودن نتیجه راه اندازی این واحد در این دو دانشگاه، ایجاد و راه اندازی این مرکز در سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در برنامه عملیاتی سازمان اورژانس کشور قرار گرفت.

 

دکتر هاشمی افزود: با ورود این برنامه عملیاتی در برنامه های سازمان اورژانس کشور، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شیراز بعنوان دانشگاه های پیشرو در کنار این سازمان به تهیه و تدوین پیش نویس اولیه دستورالعمل راه اندازی این مرکز پرداختند.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه همچنین با اشاره به بازدید کارشناسان خبره دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران به همراه رئیس اداره MCMCوزارت بهداشت از مرکز MCMCشهر تبریز در 18 مهرماه خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل اولیه توسط وزارت بهداشت در سه ماهه سوم سال جاری کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف به راه اندازی این مرکز می باشند.

 

وی درخصوص نحوه فعالیت این سامانه گفت: این سامانه از دو قسمت سخت افزاری یا مشاهدات دوربینی و نرم افزاری یا ثبت اطلاعات از طریق اینترنت در این سامانه تشکیل شده است، که در قسمت مشاهدات دوربینی کارشناسان واحد MCMCمستقر در معاونت درمان کلیه فرایندها و فعالیت های انجام شده توسط همکاران درمانی در بیمارستان ها کنترل می شود، و همچنین اطلاعاتی از قبیل وضعیت تخت های فعال، اعزام و پذیرش بیماران نیازمند به جابجایی بصورت سیستمی توسط کارشناس مربوطه به این واحد ارسال می شود.  

 

وی در خاتمه گفت: پذیرش و اعزام بیماران ( سیستم ارجاع بیماران ) در قالب یک سامانه جامع برای انتقال بیماران بین مراکز درمانی هر دانشگاه و ارجاع بیماران به سایر دانشگاه های کشور، میتواند نقش مهمی در ارتقاء سطح ارائه خدمات درمانی کشور به مصدومین و بیماران داشته باشد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 52943
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست