×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/09/22 - 09:35
  • بازدید : 1976
  • تعداد بازدید : 37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری کلاس آموزشی ابزار ارزیابی برنامه های پیشگیری و کنترل عفونت (IPC)

کلاس آموزشی آشنایی با ابزار ارزیابی برنامه های پیشگیری و کنترل عفونت توسط مدیریت پرستاری معاونت درمان در روز دوشنبه 20 آذر ماه برگزار شد

برگزاری کلاس آموزشی ابزار ارزیابی برنامه های پیشگیری و کنترل عفونت (IPC)

روابط عمومی معاونت درمان: کلاس آموزشی آشنایی با ابزار ارزیابی برنامه های پیشگیری و کنترل عفونت توسط مدیریت پرستاری معاونت درمان در روز دوشنبه 20 آذر ماه در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

 

در این کلاس که بیش از 50 کارشناس کنترل عفونت مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی حضور داشتند؛ در ابتدا مولا کارشناس کنترل عفونت دانشگاه در خصوص معرفی ابزار اظهار داشت: این ابزار که در سال 2011 توسط سازمان جهانی بهداشت تهیه شده است شامل 8 جزء اصلی و هر کدام از اجزاء  دارای زیر شاخه هایی می باشند. این ابزار امکان ارزشیابی کیفی برنامه های پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانها را به روش سیستمی فراهم آورده و به برنامه ریزی، سازمان دهی و اجرای مطلوب این برنامه ها کمک می کند.

 

در ادامه دکتر مجید مرجانی استاد دانشگاه و متخصص عفونی مرکز مسیح دانشوری، پیرامون بعضی کاربردهای این ابزار از جمله عفونت های آندمیک بیمارستانی، نحوه تشخیص و روش برخورد با طغیان عفونت های بیمارستانی، احتیاطات استاندارد و انواع ایزولاسیون بر اساس نوع بیماری، واکسیناسیون کارکنان، مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها، مقاومت میکروبی و آزمایشات میکروبیولوژی مورد نیاز جهت تشخیص عفونت در بیماران به صورت تخصصی توضیحاتی ارائه کرد.

 

گفتنی است این ابزار توسط وزارت بهداشت به کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و مراکز بیمارستانی دانشگاه ها می بایست به صورت خود اظهاری نسبت به تکمیل چک لیست این ابزار اقدام کنند. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 55417
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست