×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/09/10 - 12:21
  • بازدید : 679
  • تعداد بازدید : 45
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان علوم پزشکی شهید بهشتی:

بهره برداری از دستگاه های CT scan و C-Arm بیمارستان اختر/ دکتر زالی: سیاست دانشگاه تبدیل بیمارستان اختر به مرجع ارتوپدی کشور است

دستگاه های CT scan و C-Arm مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی اختر با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بهره برداری رسید

بهره برداری از دستگاه های CT scan و C-Arm بیمارستان اختر

معاونت درمان: دستگاه های CT scan و C-Arm مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی اختر با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بهره برداری رسید.

 

 

بعاونت درمان به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكى شهيد بهشتي، دكتر عليرضا زالي امروز یکشنبه، دهم آذرماه در مراسم بهره برداری از دستگاه های CT scan  و C-Arm در مركز بیمارستان اختر با اشاره به ظرفیت های این بیمارستان گفت: تبدیل مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی اختر به مرجع ارتوپدی در ابعاد آموزشی، پژوهشی و درمانی از سیاست های دانشگاه است.

 

 

دكتر زالى ضمن تشکر از تلاش های کادر درمان و  اعضای هیئت علمی این بیمارستان، سياست دانشگاه را تبديل بيمارستان اختر به مركز تعالي ارتوپدي عنوان کرد و افزود: با اين هدف مركز اختر به مرجعيت ارتوپدى در ابعاد آموزشى، پژوهشى و درمانى تبديل و خدمات با كيفيت ترى را ارائه خواهد داد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین ضمن بازدید از سر در جدید این مرکز، از شهرداری منطقه بابت مشارکت در پرداخت هزینه های این سر در قدردانی کرد.

 

دكتر زالي با بیان اینکه بيش از دو برابر آمار جهاني، قرباني تصادفات در كشور وجود دارد، یادآور شد: بخش عمده ای از قربانیان تصادفات را جوانان تشکیل می دهند و این موضوع علاوه بر اينكه صدمات جسمي، روحي و روانى براي فرد و خانواده ها در پي دارد، بار اقتصادي شديدى هم به كشور وارد مي كند.

 

وى با اشاره به اينكه سالانه به طور متوسط ٨٠٠ هزار تصادف در كشور رخ مى دهد، افزود: اين آمار، رقم بزرگي است و ناشي از نبود فرهنگ رانندگي، نا ايمن بودن راه ها و نامناسب بودن خودروهاست.

 

رئيس دانشگاه با بیان اینکه بيش از ٩٠ درصد تروماها در حوزه ارتوپدى رخ مى دهد، اظهار کرد: بيشترين مشكلاتي كه در بيمارستان ها با آن دست و پنجه نرم مي كنيم، توام بودن آسيب هاي سخت و نرم است كه درمان هاي پيچيده مي طلبد.

 

ظرفیت بیمارستان اختر در تدوین گایدلاین های ملی

دكتر زالي گفت: گايدلاين هاي بيمارستان اختر در زمينه مصرف دارو، پانسمان، ضد دردها و آنتي بيوتيك ها نشان مي دهد اين مركز توانايي تدوين گايدلاين هاي ملي در اين زمينه را دارد.

 

به گفته دكتر زالي، سالانه بيش از ٢٠ هزار تعويض مفصل در كشور انجام مي شود و نمي توان بدون داشتن يك گايدلاين بروز، پيش رفت.

 

وی افزود: موضوعاتی همچون سالمندتر شدن جمعيت، مشكلات ارتوپدى ناشي از سالمندى، مشكلاتي از جمله آرتروز و ساييدگي هاي مفصلي نقش حوزه ارتوپدى را پررنگ می كند.

 

رییس دانشگاه با بیان اینکه بيش از ٧٠ درصد مراجعان بيمارستان اختر را  افراد کم بضاعت و کمتر برخوردار تشكيل مي دهند، یادآور شد: مراجعات در اين بيمارستان از جنس ارجاعي است كه قاعدتا اقامت طولاني تر و هزينه هاي بيشتري در پي دارد.

 

وى با اشاره به نقش خیرین در اداره بهتر نظام سلامت كشور، گفت: دانشگاه از سال ٩٦ تاكنون، بالغ بر ٨٣٠ ميليارد تومان از مجموعه نظام بيمه اي كشور طلب دارد.

 

دكتر زالى با اشاره به نیاز روزمره مردم به خدمات حوزه سلامت و با تشکر از حضور خیرین در این حوزه گفت: خيرين رقيب حوزه سلامت نيستند و حركت فرهنگ ساز آنها نبايد متوقف شود.

 

ریيس دانشگاه با اشاره به راه اندازى بخش سي تي اسكن در بيمارستان اختر، ادامه داد: خيرين براي احداث اين بخش در كل حدود ٢.٥ ميليارد تومان هزينه كردند.

 

دكتر زالي، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بزرگترين توليد كننده خدمات سلامت كشور خواند و گفت: بيش از ٥ ميليون و ٧٠٠ هزار، یعنی حدود هفت درصد از جمعیت کشور نفر تحت پوشش مستقیم خدمات درمانى دانشگاه قرار دارند.

 

در ادامه، دكتر قريشي، رييس مركز درماني، آموزشي و پزشكى اختر، با اشاره به تلاش بيمارستان در سال گذشته در جهت نوسازي و بهسازى فضاهاى مختلف، از راه اندازى اتاق هاي دانشجويي، احداث اتاق عمل سرپايي و اتاق ايزوله در اورژانس، تاسيس واحد پيشرفته مراقبت زخم، احداث ccu  در بيمارستان، احداث اتاق ايزوله در ICU، احداث ريكاورى، راه اندازى اتاق بي حسي موضعي، راه اندازى سپتيك بيمارستان و افزايش فضاي درمانگاه خبر داد.

 

در اين مراسم كه با حضور رييس مجمع خيرين كشور و جمعي از اعضاي مجمع برگزار شد، از خيرين حاضر تقدير شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 85784
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست