×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/11/10 - 11:03
  • بازدید : 1151
  • تعداد بازدید : 26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر امیر هاشمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه :

بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شرایط بحران آمادگی کامل دارند

با کاهش شدید دما و بارش سنگین برف همراه با کولاک شدید در برخی از مناطق کشور و خصوصا استان تهران و احتمال افزایش حوادث مرتبط با آن مانند انواع آسیب دیدگی های جرحی، مسمومیت با گاز CO، سرمازدگی و غیره، کلیه بیمارستان ها بعنوان یکی از حلقه های مهم خدمت رسانی می بایست آمادگی کامل برای پاسخگویی به حوادث را دارا باشد

روابط عمومی معاونت درمان: با کاهش شدید دما و بارش سنگین برف همراه با کولاک شدید در برخی از مناطق کشور و خصوصا استان تهران و احتمال افزایش حوادث مرتبط با آن مانند انواع آسیب دیدگی های جرحی، مسمومیت با گاز CO، سرمازدگی و غیره، کلیه بیمارستان ها بعنوان یکی از حلقه های مهم خدمت رسانی می بایست آمادگی کامل برای پاسخگویی به حوادث را دارا باشد.

 

دکتر هاشمی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی این معاونت، درخصوص وضعیت آمادگی کمیته بحران دانشگاه در حوادث غیرمترقبه گفت: کلیه بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه آمادگی کامل برای خدمت رسانی در شرایط بحرانی را دارند.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث افزود: کشور ما از جمله کشورهایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و تنوع آب و هوایی، با حوادث طبیعی مختلفی نیز درگیر است، از این رو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان یکی از دستگاه های اجرایی مهم در خدمت رسانی درمانی در اینگونه شرایط، آموزش ها و تمهیدات لازم را در طول سال برای بیمارستان ها انجام می دهد.

 

دکتر هاشمی با اشاره به کاهش شدید دما در این روزها و اعلام بروز مجدد آن از سوی اداره هواشناسی، درخصوص آمادگی و توان بیمارستان ها گفت: به منظور افزایش سطح امادگی و توان نیروهای انسانی و تجهیزات نکات ضروری از سوی ستاد حوادث دانشگاه به بیمارستان ها ابلاغ شده است، و وضعیت خدمت رسانی به صورت مرتب توسط کارشناسان مرکز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی تجهیز کلیه آمبولانس ها به لوازم گرمایشی و تجهیزات زمستانی، ارتباط مستمر با مراکز راهداری و پلیس راهور، ارتباط مستمر با اداره کل هواشناسی، آمادگی لازم جهت تامین برق و آب در صورت قطعی های ناگهانی را از جمله نکات ابلاغ شده به تیم بحران بیمارستان ها عنوان کرد.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث در خصوص وضعیت همراهان بیمار در زمان کاهش دما گفت: به کلیه بیمارستان ها برای تامین فضای مناسب و اسکان همراهان بیمار دستورات لازم ابلاغ شده است؛ البته بیمارستان ها نسبت به این مساله توجه خاص دارند و تاکنون مشکلی از این نظر پیش نیامده است.

 

دکتر هاشمی در خاتمه از همشهریان خواست: با توجه به اعلام بارش مجدد در روزهای آتی حتما نسبت به هشدارهای اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی و همچنین مراکز خدمت رسان توجه لازم را داشته باشند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 57590
کلید واژه

تصویر

بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شرایط بحران آمادگی کامل دارند
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست