×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/08/10 - 09:50
  • بازدید : 1561
  • تعداد بازدید : 21
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

تشکیل شورای درمان دانشگاه با حضور رییس دانشگاه و 17 رییس بیمارستان/ تاکید بر ارتقای کیفیت هتلینگ، حل مشکلات اورژانس ها و پیگیری پروژه های بیمارستانی

پیگیری بدهی بیمه ها، اهتمام بیشتر به اورژانس بیمارستان ها، پیگیری مستمر طرح های ارایه شده از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت و همچنین دقت نظر در برداشتن صحیح گام های طرح تحول سلامت در حوزه درمان از مهمترین محورهای بحث و تبادل نظر در شورای درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود.

تشکیل شورای درمان دانشگاه با حضور رییس دانشگاه و 17 رییس بیمارستان/ تاکید بر ارتقای کیفیت هتلینگ، حل

روابط عمومی معاونت درمان: پیگیری بدهی بیمه ها، اهتمام بیشتر به اورژانس بیمارستان ها، پیگیری مستمر طرح های ارایه شده از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت و همچنین دقت نظر در برداشتن صحیح گام های طرح تحول سلامت در حوزه درمان از مهمترین محورهای بحث و تبادل نظر در شورای درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود.

 

چهارشنبه ششم آبان ماه بار دیگر 17 رییس بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تالار شهید بهشتی این دانشگاه گردهم آمدند تا با حضور رییس دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین معاون درمان و مدیران معاونت، هماهنگی بیشتری برای ارایه خدمات مطلوب تر به بیماران ایجاد کرده و با همفکری و تبادل نظر کاستی های موجود را شناسایی و برای رفع آنها تدابیری لازم بیندیشند.


 

برای آینده بیمارستان برنامه ریزی کنیم


دکتر پیوندی رییس دانشگاه در این جلسه برنامه ریزی برای آینده بیمارستان را از جمله اهداف کلان برای ارتقای مستمر درمان در این دانشگاه ذکر کرد و از همه روسای بیمارستان ها خواست با شناخت بیشتر ظرفیت های موجود در بیمارستان خود و نیز سنجش صحیح نیازهای حال و آینده برای سال های پیش رو، چشم انداز صحیحی برای خود داشته باشند.

 

اهتمام بیشتر به وضعیت اورژانس ها نیز از دیگر تاکیدات رییس دانشگاه بود تا ضرورت این نکته بیشتر احساس شود که اورژانس ویترین عملکرد هر بیمارستان محسوب می شود. چنانچه بتوانیم رضایتمندی بیشتری در این نقطه حیاتی ایجاد کنیم مطمئنا بر تمامی فعالیت های دیگر بیمارستانی نیز اثرگذار خواهد بود.
دکتر پیوندی در این جلسه پیگیری بدهی های بیمه ها و نیز یافتن راهکارهای قانونی در این باره را ضروری شمرد و از همه همکاران خود در بیمارستان های تحت پوشش خواست که طرح های ارایه شده توسط معاونت درمان وزارت بهداشت مثل کلینیک های ویژه، بلوک های زایمان، مراکز تیپ سرطان و ... را با جدیت دنبال کرده و در اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت تمام توان خود را به کار گیرند.ضرورت استفاده از کمک خیرین و اتخاذ تدابیر لازم برای جذب، تسهیل ارتباط و استفاده بیشتر آنها در نظام سلامت نیز از جمله تاکیدات مهم رییس دانشگاه در این جلسه بود.
دکتر پیوندی علاوه بر همه اینها، توجه بیشتر به وظایف آموزشی و پژوهشی بیمارستان های آموزشی را خواستار شد و تاکید کرد توجه بیشتر به دانشجویان و دستیاران و وضعیت رفاهی آنها باید در دستور کار این بیمارستان ها قرار گیرد.
تشکیل شورای درمان با حضور روسای همه بیمارستان ها هر دو ماه یکبار در محل یک بیمارستان و نیز طرح تجمیع آزمایشگاهها و واحدهای رادیولوژی نیز از جمله پیشنهادات دکتر پیوندی در این جلسه بود که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

 

تصمیماتی مفید برای کاستن از مشکلات


دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه نیز برگزاری این نشست را در راستای پیگیری تمامی پروژه های در دست ساخت بیمارستانی و بحث و تبادل نظر درخصوص ظرفیت سازی و افزایش تختها، توسعه بخشها برای گسترش ارایه خدمات، ارتقای کیفیت هتلینگ و بررسی مشکلات مربوط به آن بسیار مفید ارزیابی کرد.
معاون درمان دانشگاه با بیان این مطلب که در راستای سیاستهای وزارت بهداشت در قالب طرح تحول نظام سلامت باید تعداد تخت های ویژه ICU، PICU ،NICUو BICU(آی سی یو سوختگی) افزایش یابد گفت: در زمینه ظرفیت سازی با افزایش تعداد تختهای بیمارستانی ظرفیت بستری در بخشها، اورژانس و بخشهای ویژه گسترش پیدا می کند وتوسعه کلینیکهای ویژه باعث افزایش ظرفیت درمانگاهی می شود. همچنین با گسترش اورژانسها امکان ارایه خدمات سرپایی و بستری موقت در اورژانس بیش از پیش فراهم می شود تا درمواقع بحرانی با کمبود تعداد تخت در اورژانس مواجه نشویم.
دکتر رحمانی بهسازی فضاهای موجود در بیمارستانها، چشم نوازتر و استاندارد کردن بخشهای بستری را باعث افزایش رضایتمندی بیماران برشمرد و افزود: بر این اساس در راستای ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستانها، ظرفیت سازی و افزایش تعداد تختها(ویژه، اورژانس و بستری) و افزایش ظرفیت کلینیک های ویژه در این جلسه بحث و تبادل نظر کردیم و با اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده، تلاش می کنیم مشکلات را کمتر کنیم.
دکتر رحمانی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد با وجود مطالبات بسیار از بیمه ها، کارانه پزشکان در اغلب بیمارستانها تا خردادماه و کارانه پرسنل تا تیرماه از منابع داخلی دانشگاه پرداخت شده است و پیگیری وصول این مطالبات از بیمه ها نیز مطابق مصوبات این جلسه صورت می گیرد.

 

روسای بیمارستان ها چه گفتند؟


مدیران مربوطه و روسای همه بیمارستان ها در این جلسه طولانی به ارایه وضعیت بیمارستان خود و نیز ارایه نظرات و پیشنهادات برای حل مشکلات پیش روی مجموعه تحت مدیریت خود پرداختند.
دکتر معززی مشاور اجرایی و قائم مقام معاون درمان دانشگاه، پس از این جلسه ارتقای کیفیت هتلینگ را یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت و مورد تاکید وزارت بهداشت ذکر کرد و گفت: با بهسازی بیمارستانها باید محیطی در شان بیماران  و مردم شریف کشورمان فراهم شود تا خدمات شایسته ای را دریافت کنند. وی ضمن مثبت ارزیابی کردن نتایج این جلسه اظهار امیدواری کرد با ابتکارات ریاست دانشگاه و معاونت درمان، وضعیت درمان حوزه استحفاظی تحت مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بهبود یابد.

دکتر محسنی رییس بیمارستان شهدای تجریش نیز با اشاره به اینکه روسای بیمارستانها و معاونان درمان به طرح مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند، این نشست را کاربردی و پربار و باعث افزایش هماهنگی از نظر عملکردی بین واحدها دانست.
رییس بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر کمبود تخت های بستری و ویژه بعنوان یکی از بزرگترین مشکلات در سطح  کلان و در شهر تهران، به انعقاد قرارداد پروژه بیمارستان جدید شهدای تجریش با قرارگاه خاتم الانبیاء و مشارکت خیرین اشاره کرد و افزود: ظرف دوهفته آینده بخش NICU  تقریبا با 20 تخت در بیمارستان شهدای تجریش با تجهیزات و امکانات کامل در سطح استاندارهای بین المللی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد تا خدمت رسانی به هموطنان در راستای طرح تحول نظام سلامت بهتر و مناسب تر صورت گیرد. نیاز به تخت های ویژه NICU  در راستای خدمت رسانی مطلوب به  بخش اطفال و بلوک زایمان در این بیمارستان ضروری بود که خوشبختانه با راه اندازی این بخش گام مهمی در مسیر خدمت به هموطنان در راستای طرح تحول نظام سلامت برداشته می شود.

 دکتر علیزاده رییس بیمارستان آیت ا... طالقانی نیز در حاشیه این نشست، پیشنهاد ریاست دانشگاه در خصوص برگزاری جلسات شورای درمان در بیمارستانهای تابعه دانشگاه به منظور بررسی مشکلات آنها را بسیار سازنده برشمرد وضمن تقدیر از حمایت های معاون درمان توجه و پیگیری مسوولان را موجب افزایش انگیزه پرسنل وکادر درمان، پیشرفت امور، کاهش دغدغه و در نهایت ارائه خدمت رسانی مطلوبتر در این حوزه ذکر کرد.
رییس بیمارستان طالقانی در ادامه از افزایش تعداد تختهای ICUاین بیمارستان خبرداد و افزود: 12 تخت ICUبیمارستان طالقانی با اضافه شدن هشت تخت جدید به 20 تخت افزایش پیدا می کند که در حال حاضر در حال تجهیز آنها می باشیم و به زودی راه اندازی می شود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 25082
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست