×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/05/01 - 11:10
  • بازدید : 1531
  • تعداد بازدید : 45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

تشکیل کمیته مدیریت خطا با حضور دکتر معززی معاون فنی معاونت درمان/ پیگیری حادثه سقوط بیمار در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری

با بروز حادثه سقوط همراه بیمار از آسانسور در بیمارستان مسیح دانشوری در روز پنج شنبه 22 تیرماه، علل بروز این حادثه در کمیته مدیریت خطای درمان دانشگاه با حضور دکتر معززی معاون فنی معاونت درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیگیری حادثه سقوط بیمار در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری

روابط عمومی معاونت درمان: با بروز حادثه سقوط همراه بیمار از آسانسور در بیمارستان مسیح دانشوری در روز پنج شنبه 22 تیرماه، علل بروز این حادثه در کمیته مدیریت خطای درمان دانشگاه با حضور دکتر معززی معاون فنی معاونت درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دکتر معززی ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع این حادثه و تسلیت به بازماندگان افزود: علیرغم این که بازدید های مستمر فنی و استانداردهای لازم تحت نظارت پیمانکار بوده اما در جریان این اتفاق متاسفانه خانمی دچار حادثه و متوفي شده است و باید بررسی ها و نظارت ها دقیق تر انجام شود، تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

 

مدیر بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در این نشست گفت: با اشاره بررسی های کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و مستندات موجود، آسانسورهای این مرکز درمانی از آبان ماه ۱۳۹۳ دارای گواهی تأییدیه فنی بوده و بازدیدهای دوره ای آن توسط یک شرکت معتبر بیرونی به طور مداوم انجام و این شرکت وظیفه نگهداری و حفظ کیفیت آسانسور را بر عهده داشته است.

 

وی افزود: همچنین در زمان بهره برداری از آسانسور، بیمه مسوولیت مدنی بهره برداری آن نیز توسط بیمارستان اخذ و ثبت شده است.

 

کمیته مذکور تاکنون سه جلسه با حضور اعضاء تشکیل داده است که پیرامون موارد مرتبط با این حادثه بحث و بررسی شده و راهکارهای اجرایی در مقابل با جلوگیری از بروز چنین حوادثی در حال تنظیم و ابلاغ به بیمارستان ها می باشد.

 

گفتنی است علل سقوط این حادثه توسط دکتر یثربی معاون اجرایی معاونت درمان، دکتر حاج قاسمعلی مدیر خدمات درمانی،دکتر هاشمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی،مهندس میرابی مدیر دفتر توسعه، مهندس تحریری کارشناس فنی دانشگاه، مهندس نامداری معاون مدیر خدمات ستاد دانشگاه، دکتر ورهرام مدیر بیمارستان مسیح دانشوری، ذکری مسئول فنی مسیح دانشوری، سلطانی فرد رئیس امور اداری مسیح دانشوری، علایی مسئول تاسیسات مسیح دانشوری، وحیدی کارشناس ایمنی بیمار و جمعی از کارشناسان و مسئولین مرتبط با این حادثه در حال بررسی می باشد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 49148
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست