×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/06/30 - 13:28
  • بازدید : 728
  • تعداد بازدید : 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

خدمات مددکاری و روند تسهیل امور محوله با حضور مددکاران اجتماعی بیمارستان های تابعه دانشگاه بررسي شد

مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی معاونت درمان به منظور بررسی حضور مددکاران اجتماعی در کمیته های بیمارستانی، موارد لحاظ شده در his بیمارستانی و اصلاحات مورد نیاز و مشکلات قانونی ایجاد شده برای مددکاران اجتماعی بیمارستان های تابعه دانشگاه تشکیل جلسه داد

خدمات مددکاری و روند تسهیل امور محوله با حضور مددکاران اجتماعی بیمارستان های تابعه دانشگاه تشکیل شد

مدیریت خدمات درمانی و تعالی بالینی معاونت درمان به منظور بررسی حضور مددکاران اجتماعی در کمیته های بیمارستانی، موارد لحاظ شده در hisبیمارستانی و اصلاحات مورد نیاز و مشکلات قانونی ایجاد شده برای مددکاران اجتماعی بیمارستان های تابعه دانشگاه در روز چهارشنبه 27 شهریور ماه تشکیل جلسه داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، خانم میرباقری کارشناس مددکاری اجتماعی معاونت درمان ضمن اشاره به دستورالعمل جامع کمیته های بیمارستانی و عضویت ثابت مددکار در کمیته های اخلاق بالینی و پزشکی، مدیریت خطر، حوادث و بلایا و اورژانس به ارائه توضیحاتی در خصوص کمیته های بیمارستانی پرداخت.

 

وی با بررسی کمیته های بیمارستانی و علت تشکیل کمیته ها، علل حضور مددکاران را در کمیته هایی که در آن مددکاران اجتماعی حضور ندارند، ولی ماهیت کار و حضور مددکار در کمیته و شرکت در تصمیم گیری های آن حوزه را ایجاب می نماید، برشمرد.

 

کارشناس مددکاری معاونت درمان خاطرنشان کرد: طبق جمع آوری گزارش مسئولین مددکاری بیمارستان ها، برخی از کدهای بیمارستانی سامانه مدیریت بیمارستانی (HIS) نیازمند اصلاح هستند، که پس از بحث و بررسی پیرامون گزارش ها، مقرر شد با معاونت توسعه و منابع دانشگاه برای اصلاح مکاتبه شود.

 

سپس خانم کتابچی کارشناس اداره اعتباربخشی معاونت درمان به ارائه توضیحاتی درخصوص چگونگی اجرای سنجه های مددکاری اجتماعی، آیتم  های مورد ارزیابی بیمارستان ها توسط اداره اعتبار بخشی، مستندات مورد نیاز جهت کسب امتیاز در آن خصوص و لزوم تعریف خط مشی توسط بیمارستان جهت اجرای سنجه های موجود برای مددکاری اجتماعی پرداخت.

 

در خاتمه مسئولین مددکاری اجتماعی مراکز درمانی با ذکر دلائل توجیهی خواستار عضویت در کمیته های اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکیشدند و مقرر شد معاونت درمان با وزارت بهداشت در این خصوص مکاتبه کند.

 

همچنین پس از بحث و بررسی مشکلات قانونی و ارائه راهکار، مقرر شددر نشست آتی با دعوت از صاحب نظران در این حوزه دغدغه مددکاران اجتماعی مرتفع شود.  

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 82842
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست