×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/07/17 - 18:15
  • بازدید : 4695
  • تعداد بازدید : 138
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

سرپرست جدید معاونت درمان دانشگاه معارفه شد/دکتر آقاجانی: رضایت مردم اصل است

مراسم تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر محمدآقاجانی سرپرست دانشگاه و معاونان و مدیران دوشنبه ۱۷ مهرماه در تالار شهیدبهشتی برگزار شد

سرپرست جدید معاونت درمان دانشگاه معارفه شد

معاونت درمان: مراسم تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر محمدآقاجانی سرپرست دانشگاه و معاونان و مدیران دوشنبه ۱۷ مهرماه در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.

 

در این نشست که جمعی از روسای دانشکده ها ، مراکز پزشکی و  بیمارستانها و مدیران و کارکنان حوزه معاونت درمان حضور داشتند، دکتر آقاجانی سرپرست دانشگاه با اشاره به ویژگیهای برجسته اخلاقی دکتر رحمانی نظیر صداقت، بی تکلفی و صفای باطنی که در بین معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشهور و زبانزد بود، از خدمات صادقانه وی درخصوص اجرای طرح تحول سلامت و در حوزه معاونت درمان دانشگاه تقدیر کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه درمان به صندلی داغ معروف است و کار در این حوزه ساده نیست به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی که این حوزه بسیار گسترده و وسیع می باشد.

 

دکتر آقاجانی تاکید کرد: تغییرات، گسترش، بهبود و رشد در حوزه درمان، بسیار زود اثر خود را نشان می دهد و رضایت مردم را جلب می کند. اما این تغییرات و گسترش اگر خوب باشد مردم رضایت خواهند داشت و زمانی که نارسایی وجود داشته باشد تبعات منفی آن در فضای مجازی و رسانه ها سریع تجلی می یابد.

 

سرپرست دانشگاه با اشاره به تفاوتهای حوزه درمان با سایر حوزه های آموزشی، پژوهشی و... گفت: حوزه درمان زود بازده است و مردم می توانند از نزدیک و به راحتی در این عرصه قضاوت کنند درحالی که سایر حوزه ها این چنین نیست. 

 

وی با اشاره به رخدادهای سالهای اخیر در حوزه درمان و تغییرمثبت نگرش مردم نسبت به مراکز درمانی دانشگاهی و دولتی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، هدایت ریاست جمهوری و پرچمداری دکتر هاشمی وزیر بهداشت و تلاش های زیرمجموعه وزارت بهداشت در سراسر کشور خوشبختانه در تمامی نظرسنجی های صورت گرفته از مردم در میان دستگاههای دولتی، وزارت بهداشت در بالاترین سطح رضایتمندی قرار دارد. گرچه امروز در صدر جدول قرار گرفته ایم اما حفظ این جایگاه بسیار سخت تر است.

 

مدیران توانمند و با انگیزه می توانند وضعیت بیمارستانها را تغییر دهند

 

دکتر آقاجانی با ذکر این مطلب که اداره بیمارستانهای دولتی مناسبت نیست و از استقلال و اختیارات لازم برخوردار نیستند، یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه را دادن استقلال به بیمارستانها به شکل مدرن و امروزی برشمرد و تاکید کرد که همزمان با اصلاح مدیریت، توانمندسازی مدیران نیز باید صورت پذیرد زیرا مدیران توانمند و با انگیزه می توانند وضعیت بیمارستانها را تغییر دهند.

 

سرپرست دانشگاه اورژانس را یکی از نقاط مهم و به معنای واقعی ویترین بیمارستان عنوان کرد که باید بهترین سرمایه ها و توانمندترین نیروی انسانی در تمامی حوزه ها در این بخش حضور داشته باشند و هیچ کمبودی در اورژانس ها مشهود نباشد و خاطرنشان کرد که برای اورژانسها از ابعاد مختلف فیزیکی ، درمانی و نیروی انسانی برنامه هایی در نظر دارد.

 

دکتر آقاجانی با تاکید بر اهمیت کیفیت خدمت رسانی در بیمارستانها گفت: رضایت مردم اصل است و مدل استانداردهای بیمارستانی باید اجرا شود که راهگشا است . 

 

وی با اشاره به این که مسوولیت سلامت بیش از پنج میلیون نفر از ساکنان استان تهران برعهده این دانشگاه است، افزود: در حوزه درمان و بهداشت و دارو و غذا تکلیف دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نظارت است و عرصه تولید خدمات ما محدودتر از نظارت ماست که باید هر دو، مورد توجه قرار گیرد. 

 

سرپرست دانشگاه تغییر ساختارهای نظارت دولتی را لازم دانست و گفت: این مدل نظارت دولتی در حوزه های درمان و بهداشت و غذا و دارو با این وسعت قابل استفاده نیست و باید تغییر یابد. دانشگاه باید برنامه ریز، ناظر عالیه و ناظر بر ناظر باشد. باید در بخش خصوصی ظرفیت سازی کرده و طوری برنامه ریزی کنیم که بخش خصوصی به کمک ما بیاید.

 

دکتر محمد آقاجانی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات دکتر رحمانی برای وی در تمامی مراحل زندگی آرزوی توفیق کرد. سرپرست دانشگاه همچنین دکتر میرهاشمی را جراح با انگیزه بیمارستان لقمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با یاری همکاران در حوزه ستادی معاونت درمان و تمامی مراکز درمانی تابعه بتواند به اهداف ۱۵ گانه ای که برای این حوزه ترسیم شده است دست یابد.

 

در ابتدای این نشست نیز دکتر رحمانی معاون سابق درمان دانشگاه ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه به ارایه گزارشی اجمالی از عملکرد این حوزه در دوران تصدی مسوولیت خود پرداخت که تدوین برنامه های استراتژیک ۵ ساله معاونت درمان، تدوین برنامه عملیاتی یکساله ، تدوین نقشه راه درمان برای سال ۱۴۰۴، سازماندهی چارت تشکیلاتی معاونت درمان، ایجاد اداره های جدید(اداره مامایی، اداره گردشگری سلامت، اداره طرح و برنامه ریزی و...) ایجاد مدیریت اقتصاد سلامت، ارتقای اداره صدور پروانه ها که سبب تسریع امور شد بخشی از موارد مطرح شده در این گزارش بود.

 

وی در ادامه برخی از دستاوردها و نتایج حاصله از اجرای این برنامه ها نظیر افزایش بیش از ۱۰ برابری بازدیدهای نظارتی، افزایش نظارت بر آزمایشگاهها،  اعتباربخشی بیمارستانهای دانشگاه و سایر دانشگاهها، اصلاح فرایند صدور پروانه ها را برشمرد.

 

دکتر رحمانی با اشاره به تامین و توزیع نیروی تخصصی در بیمارستانهای آموزشی و درمانی و بیمارستانهای شهرستانهای تابعه گفت: در این مدت بیش از ۱۲۰۰ پرسنل پرستاری جذب شدند که ۶۰۰ پرستار و ۶۰۰ نفر دیگر کاردان هوشبری، بهیار و ... بودند و ۴۰۰ پرستار در دو سال اخیر جذب شده اند. بسیاری از کمبودهای نیروی انسانی برطرف شد و هم اکنون درخصوص توانمندسازی نیروهای موجود تلاش می کنیم. 

 

وی افزود: کارگروههای اقتصاد سلامت در بیمارستانها تشکیل شد و با همکاری معاونت غذا و دارو توانستیم بهینه سازی مصرف دارو در بیمارستان ها و مراکز درمانی را انجام دهیم. 

 

ارتقای اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی، افزایش پایگاههای اورژانس، ارتقای پرسنل، بهبود فرایندهای اورژانسها، پیگیری پرداخت کارانه پرسنل اورژانس، افزایش ساماندهی بیماران خاص، جذب ۲۵ مددکار در اورژانس پنج بیمارستان دانشگاه، ایجاد اداره تجهیزات پزشکی در معاونت درمان، طرح مکانیزاسیون نوبت دهی، پیگیری ایجاد ارایه خدمات درمانی در منزل و دفاتر پرستاری در منزل از دیگر دستاوردهای مطرح شده در این گزارش بود.

 

دکتر رحمانی در خاتمه سخنان خود با یادآوری این مطلب که حوزه درمان بسیار وسیع و کار در این حوزه بسیار سنگین است از ریاست دانشگاه و اعضای هیات رییسه و زحمات صادقانه تمامی همکاران حوزه معاونت درمان و خانواده های آنان قدردانی کرد. همچنین با اشاره به سابقه آشنایی ۱۲ ساله با دکتر میرهاشمی، توانمندیها و ویژگیهای بارز شخصیتی وی، برای دکتر میرهاشمی در مسوولیت جدید آرزوی توفیق کرد.

 

 در ادامه نشست دکتر سید هادی میرهاشمی سرپرست جدید معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تقدیر از حسن اعتماد ریاست دانشگاه اظهار امیدواری کرد بعنوان یک نیروی خدوم بتواند گامی کوچک در عرصه درمان دانشگاه بردارد. (برای دریاف رزومه دکتر میرهاشمی اینجا را کلیک کنید)

 

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر رحمانی از وی و دیگر اساتید خویش بعنوان بازوهای پرتوان در عرصه درمان دانشگاه یاد کرد و با اشاره به این مطلب که بیش از ۵۰ درصد درمان  شهر تهران بر دوش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است تاکید کرد این حوزه بسیار مورد توجه و انتقاد قرار می گیرد. 

 

دکتر میرهاشمی بابیان این مطلب که افرادی که در محیط کار می کنند بیشتر در جریان مشکلات و مسایل قرار می گیرند از  نظرات و راهنمایی های همکاران در این عرصه استقبال کرد و افزود: امیدوارم با پشتیبانی دکتر آقاجانی که صاحب نظر امر درمان هستند بتوانیم گامهای بهتری در این مسیر برداریم و من امید دارم که با همکاری سایر عزیزان به ویژه معاونت تحقیقات و فناوری بتوانیم در حوزه درمان پژوهشهای موثری را انجام دهیم. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این مطلب که شعار ما صرفا صرفه جویی نیست بلکه جلوگیری از پرت هزینه ها و منابع در عرصه های درمانی است گفت: با اجرای طرح تحول سلامت بستر زیبایی برای بیمارستانهای دولتی فراهم شده گرچه ظرفیت آنها محدود است اما با امکانات موجود و همکاری معاونتهای مختلف و پژوهشهای کاربردی در عرصه درمان می توان نقاط ضعف این طرح را برطرف کرد .

 

دکتر میرهاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: در این جایگاه بعنوان خدمتگزار ، نظرات سازنده همکاران را به سمع ریاست دانشگاه بمنظور سیاستگزاری خواهد رساند و اظهار امیدواری کرد با یاری همکاران توانمند حوزه معاونت درمان بتوانند در این عرصه راهگشای مشکلات بوده و از تمامی دوستان و همکاران در این مسیر طلب یاری کرد.

 

گفتنی است در خاتمه این نشست با اهدای لوح تقدیر از سوی ریاست دانشگاه از زحمات دکتر رحمانی تقدیر بعمل آمد و ابلاغ دکتر میرهاشمی سرپرست معاونت درمان نیز قرائت و به وی اعطا شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 52471
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست