×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/08/04 - 12:17
  • بازدید : 302
  • تعداد بازدید : 300
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان:

سمینار آموزشی نحوه مدیریت و گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی برگزار شد

سمینار آموزشی نحوه مدیریت و گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی ( RCA ) و تحلیل ریشه یی وقایع با حضور مسئولین فنی و کارشناسان بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود تابعه دانشگاه برگزار شد

سمینار آموزشی نحوه مدیریت و گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی برگزار شد

سمینار آموزشی نحوه مدیریت و گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی ( RCA) و تحلیل ریشه یی وقایع با حضور بیش از 180 نفر از مسئولین فنی و کارشناسان بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود تابعه دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد سالاریان زاده مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه، هدف از برگزاری این سمینار را، آشنایی مسئولین فنی و کارشناسان وقایع مراکز درمانی با نحوه مدیریت خطاها، گزارش دهی آنها و کاربرد روش های صحیح ارتباطی با کارکنان، بیماران و خانواده آنان عنوان کرد.

 

مدیر نظارت و اعتباربخشی حوزه درمان در این سمینار با تاکید بر نقش مهم ایمنی بعنوان یکی از اصول مهم در فرایند درمان بیمار، اظهار داشت: مسئولین فنی با نظارت بر اجرای دقیق و صحیح فرایندهای ایمنی و کنترل خطر و کارشناسان این حوزه با نظارت و آموزش فرایندها به کارکنان، بیماران و خانواده بیماران، نقش مهمی در تحقق این موضوع دارند.

 

وی با تاکید بر اهمیت مقوله آموزش در فرهنگ سازی ایمنی بیمار، یادآور شد: اصول ایمنی بیمار و کنترل خطر در مراکز درمانی باید در فرایندهای اجرایی بعنوان یک فرهنگ سازمانی نهادینه شود، و آموزش و توجه مسئولین دو عامل مهم و تاثیرگذار است.

 

مدیر نظارت و اعتباربخشی با اشاره به برگزاری مجدد یک سمینار آموزشی با امتیاز بازآموزی در آذرماه سال جاری، خواستار توجه بیشتر در مراکز درمانی به مساله ایمنی بیمار و پیشگیری از وقوع وقایع ناخواسته درمانی و همچنین تحلیل ریشه یی وقایع با هدف رفع آنها شد.

 

مبانی مسئولیت کیفری کادر درمان در بروز وقایع ناخواسته درمانی، کلیات استانداردهای اعتباربخشی در موضوع ایمنی بیمار، نقش روش های ارتباطی و دستورالعمل ها در کنترل وقایع ناخواسته درمانی، کلیات دستورالعمل های وقایع ناخواسته درمانی ( never event)، رضایت آگاهانه و وقایع ناخواسته درمانی، اهمیت مدیریت خطر و نحوه تدوین برنامه عملیاتی در کاهش عوامل خطر از جمله سرفصل های آموزشی مطرح شده در این سمینار بود.

 

 

گفتنی است سمینار دو روزه آموزشی مدیریت و گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی و تحلیل ریشه یی آن، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 مهرماه به همت مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان امام حسین (ع) تشکیل شد.

 

شایان ذکر است به دلیل استقبال گسترده از موضوعات و اهمیت موارد مطرح شده در این سمینار، سمینار آموزشی با امتیاز بازآموزی ویژه سمئولین فنی و کارشناسان ایمنی بیمار بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود در آذرماه سال جاری برگزار می شود، که متعاقبا اطلاع رسانی های لازم در اینخصوص از سوی روابط عمومی معاونت درمان انجام می شود. 

 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 122098
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست