×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/10/14 - 09:49
  • بازدید : 2169
  • تعداد بازدید : 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

ششمین کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی در راستای طرح تحول نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی برگزار شد

در راستای طرح تحول نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی ششمین کمیته ترویج زایمان طبیعی دانشگاه با حضور دکتر رحمانی معاون درمان در روز یکشنبه مورخ 13 دی ماه در معاونت درمان برگزار شد.

ششمین کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی در راستای طرح تحول نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی برگزار شد

روابط عمومی معاونت درمان: در راستای طرح تحول نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی ششمین کمیته ترویج زایمان طبیعی دانشگاه با حضور دکتر رحمانی معاون درمان در روز یکشنبه مورخ 13 دی ماه در این معاونت برگزار شد.

 

دکتر رحمانی در این نشست ضمن بیان مطالبی در ارتباط با کلیات طرح تحول نظام سلامت و بسته ترویج زایمان طبیعی، درخصوص راهکارهای کاهش سزارین نکاتی را ارائه کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجاییکه که اجرای مناسب برنامه های مرتبط با سلامت مادر و نوزاد یکی از اولویت های معاونت درمان می باشد، در چارت سازمانی جدید این معاونت پیشنهاد تشکیل اداره مامایی بصورت مستقل به هیات امنای دانشگاه ارائه شد.

 

در ادامه پس از بیان مطالبی پیرامون مداخلات لازم و اجرایی جهت کاهش سزارین توسط دکتر رضایی، خانم عقیقی کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان نیز در مورد اهداف و نتایج زایمان و پایش عملکرد مراکز مطالبی را بیان کرد.

 

دکتر رحمانی پس از بیان مشکلات موجود در زمینه ترویج زایمان طبیعی توسط اساتید زنان، درخصوص پیشبرد بهتر و سریعتر امور مداخلاتی را به این قرار بیان کردند:

1-    تشکیل کمیته سطح بندی خدمات پری ناتال توسط گروه زنان و نوزادان و سطح بندی به مراکز ابلاغ شود.

2-    استخراج آمار و اطلاعات کادر مامایی شاغل در مراکز درمانی و نیازسنجی مراکز طبق استاندارد انجام و مداخلات جذب نیروی مامایی در صورت نیاز

3-    تشکیل هسته آموزشی مهارت آموزی زایمان طبیعی از ده نفر از استادان و متخصصین زنان دانشگاه و آموزش افراد مذکور توسط دکتر میرزامرادی و تجهیز مرکز مهارت آموزی زایمان طبیعی

 

گفتنی است در این نشست، دکتر معززی مشاور اجرایی معاون درمان، دکتر رضایی مشاور معاون درمان، دکتر عظیمی مدیر اداره پرستاری و مامایی دانشگاه، دکتر حسینی مدیرگروه زنان و دکتر بصیر نماینده مدیرگروه نوزادان، دکتر ناهیدی مدیر گروه مامایی و نمایندگان معاونت آموزشی نیز حضور داشتند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 27353
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست