×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/06/10 - 12:16
  • بازدید : 1660
  • تعداد بازدید : 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

مددکاران اجتماعی به یاری اورژانس ها می آیند/افزایش رضایتمندی مراجعین و بیماران با حضور مددکاران اجتماعی در کنار کادر درمانی

منیر سیدصالحی رییس اداره مددکاری معاونت درمان از افزایش ده نفر مددکار اورژانس به بیمارستان های منتخب خبر داد.

تعداد 21 نفر مددکار اجتماعی اورژانس در بیمارستان های تابعه دانشگاه

روابط عمومی معاونت درمان: منیر سیدصالحی رییس اداره مددکاری معاونت درمان از افزایش ده نفر مددکار اورژانس به بیمارستان های منتخب خبر داد.

 

سیدصالحی گفت: حجم بالای بیماران و بروز مشکلاتی در پاسخگویی مناسب توسط کادر درمانی، لزوم فردی که تحصیلات و سابقه فعالیت در زمینه شناسایی و چگونگی ارتباط با مشکلات را آموزش دیده است، برای جبران این مشکل بعنوان یک راهکار پیشنهاد شد.

 

وی افزود: از ابتدای سال 95 تعداد 11 مددکار اجتماعی در بخش اورژانس بیمارستان های شهدای تجریش، آیت اله طالقانی، امام حسین (ع)، لقمان حکیم و شهید مدرس بصورت پایلوت در دو نوبت کاری صبح و عصر مشغول به فعالیت شدند، که ظرف چندماه توانستند با تلاش صادقانه خود ثابت کنند که حضورشان برای افزایش رضایتمندی مراجعین لازم است.

 

رییس اداره مددکاری تعداد دریافت کنندگان خدمات مددکاری را در طول این مدت بیش از 5200 نفر خواند و خاطر نشان کرد: با اجرای نظرسنجی از بیماران و پرسنل نسبت به خدمات واحد مددکاری اجتماعی اورژانس و دریافت رضایت بالای 70 درصدی از ایشان، این معاونت با ارائه گزارشی در هیات رییسه دانشگاه توانست تعداد را به 21 نفر در شیفت های شبانه روزی افزایش دهد.

 

وی مهمترین فعالیت این مددکاران را بعنوان تسهیل گر خدمات درمانی به مراجعه کنندگان، ارجاع بیماران به تریاژ، پرستاری و پزشکان و همچنین در رفع مشکل بیماران فاقد بیمه درمانی، شناسایی و حمایت از بیماران خاص، هماهنگی بیماران اتباع قانونی و غیرقانونی با مراجع ذیصلاح، موارد خودکشی، بیماران متهم ارجاعی از طرف سازمان زندان ها، بیماران ارجاعی از کلانتری ها، بیماران مجهول الهویه، مداخله در پرخاشگری همراهان، کودکان فراری از منزل و موراد از این دست برشمرد.

 

سیدصالحی با اشاره به نقش و تاثیر مددکاران اجتماعی در بیمارستان ها افزود: حضور افراد دارای تحصیلات دکترا و کارشناسی ارشد در حوزه مددکاری میتواند زمینه تحقیقات علمی و قابل اجرایی را در توسعه خدمات اجتماعی برای بیمارستان ها و دانشگاه به همراه داشته باشد. 

 

وی در خاتمه ضمن قددرانی از توجه رییس دانشگاه و معاون درمان در حمایت از این طرح، از زحمات کلیه مددکاران فعال در حوزه دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 35675
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست