×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/08/12 - 07:45
  • بازدید : 1080
  • تعداد بازدید : 44
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
معاونت درمان:

مراسم تکریم و معارفه رییس بیمارستان مهدیه برگزار شد/دکتر آقاجانی: کیفیت و بهره وری در بیمارستانها دو مسیر بی انتها هستند

مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مهدیه با حضور دکتر آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رییس بیمارستان مهدیه برگزار شد

معاونت درمان: مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مهدیه با حضور دکتر آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی چهارشنبه نهم آبان ماه برگزار شد.

 

 در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان، اساتید، پزشکان، خیرین حوزه سلامت، پرستاران و کارکنان مرکز برگزار شد، از تلاشهای دکتر محمدتقی حسینی طباطبایی تقدیر و دکترفارس نجاری نیز بعنوان سرپرست جدید بیمارستان مهدیه معرفی شد.

 

 در ابتدای مراسم دکتر طباطبایی ضمن بیان اقدمات صورت گرفته در دوران تصدی خود، به کسب رتبه برتراعتبار بخشی آموزشی بیمارستان مهدیه اشاره کرد. وی در ادامه همچنین استاندارسازی بلوک زایمان ضمن تجهیز و راه اندازی ۱۱ اتاق LDR، بازسازی بخش NICUنوزادان، راه اندازی سلف و سرویس مخصوص پزشکان، تاسیس موسسه خیریه بیمارستان مهدیه، واگذاری انجام امور فضای سبز به شهرداری، واگذاری دستگاههای بی خطرساز و مهد کودک به بخش خصوصی و ... را بعنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته در این بیمارستان ذکر کرد.  

 

در بخش دیگری از این مراسم دکتر فارس نجاری سرپرست جدید مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مهدیه ضمن قدردانی از حسن اعتماد ریاست دانشگاه؛ از تلاشهای دکتر طباطبایی قدردانی و برای وی در تمامی مراحل زندگی آرزوی توفیق روزافرون کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان مهدیه در یکی از محرومترین نقاط شهر تهران قرار گرفته است، اظهار داشت: مردم و بیماران ولی نعمت و سرور ما هستند و ما برای خدمتگزاری به این مردم شریف و عزیز آماده ایم و این موضوع نیز وظیفه ذاتی دانشگاه و بیمارستان است.

 

دکتر فارس نجاری در خاتمه سخنان خود لزوم بهره مندی از مدیریت مشارکتی را مورد توجه قرار داد و رضایت کادر بیمارستان، ارائه خدمات مطلوب درمانی مطلوب به مردم، نوع دوستی و بیماردوستی را بعنوان بخشی از مهمترین سیاست کاری خود عنوان کرد.

 

دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توسعه بیمارستان مهدیه بعنوان یکی از مهمترین بیمارستانهای آموزشی و درمانی دانشگاه اظهار داشت: بیمارستان مهدیه در قطب جمعیتی و تراکم بالایی قرار گرفته است که با نزدیکترین بیمارستان ۸ کیلومتر فاصله دارد، همچنین باتوجه به خدمات ارزنده ای که این مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی به مردم ارائه می دهد؛ توسعه آن به منظور تکمیل بسته های خدمتی امری ضروری و مهم است.

 

رییس دانشگاه در ادامه با بیان این مطلب که بخش زنان و زایمان تاثیر جدی در روند آموزش دستیاران و دانشجویان دارد،  لزوم تسریع در راستای استقرار پروژه کلینیک ویژه را خواستار شد.

 

وی توسعه NICUو بلوک زایمان را یکی از برکات طرح تحول نظام سلامت دانست و توجه و گسترش اورژانس، تکمیل بخش پاراکیلینک و ساخت و تجهیز ساختمان جدید را نیازمند عزم جدی مدیریتی دانست و بر لزوم اجرای آن تاکید کرد.

 

دکتر آقاجانی با بیان این مهم که بیمارستان مهدیه با نیت خیر و انسان دوستانه خیرین بنا شده است؛ بهره مندی از پتانسیل بالای خیرین به منظور توسعه بخش های مختلف این مرکز را مهم توصیف کرد.

 

رییس دانشگاه خاطرنشان کرد: بیمارستانها در نحوه مدیریت باید از استقلال و اختیارات کافی برخوردار باشند چرا که رییس بیمارستان و اعضای هیات رییسه متولی امر آموزش، پژوهش و درمان هستند. امیدوارم بیمارستان مهدیه با توجه به پتانسیل های بالایی که در اختیار دارد به جمع بیمارستانهای مستقل در سطح کشور بپیوندد و اختیارات کافی را برای اداره مستقل بیمارستانی کسب کند.

 

کاهش متوسط اقامت، ضریب اشغال تخت و افزایش اعمال جراحی از دیگر مواردی بود که دکترآقاجانی در خصوص آن توضیحاتی را ارائه داد وگفت: اقامت غیر ضروری و بیش از زمان مورد نیاز علاوه بر اینکه به نفع بیمار و بیمارستان و حوزه آموزش نیست، هزینه های اضافی را نیز بر حوزه درمان تحمیل می کند.  

 

 ارتقاء کیفیت از مسیر اعتبار بخشی بعنوان اولین منشور ارائه خدمات مطلوب  بیمارستانها یکی دیگر از مواردی بود که دکتر آقاجانی به آن اشاره کرد و گفت: استقرار ۹۰۳ سنجه کتاب اعتبار بخشی و اصلاح شاخص های اعتباربخشی امری مهم و ضروری است  که اجرای این مهم ضمن افزایش کرامت بیماران، رضایتمندی بیشتر وارتقا کیفیت خدمات درمانی می تواند عوارض ناخواسته را بکاهد و بیمارستان را به محیطی کاملا امن مبدل کند، بنابراین ارتقا کیفیت از مسیر اعتبار بخشی سند ارزشمندی است که باید در مراکز اجرا شود.

 

بهره وری دومین منشور ارتقاء بیمارستانی بود که دکتر آقاجانی توضیحاتی را در خصوص آن ارائه داد. وی گفت: دانشگاه منابع انسانی را دراختیار دارد که بسیار ارزشمند و ذی قیمت هستند، کادر بیمارستانی یکی از مهمترین ذخایر و دارایی های دانشگاه و بیمارستانها در کنار تجهیزات هستند که باید این منابع را پاس داشت و از آن استفاده بهینه کرد.

 

وی در ادامه از ایجاد کیمته بهره وری با حضور جمعی از نخبگان با تاکید بر این اصل که باید کیفیت و کمیت فعالیت های بیمارستانی استاندارها و رضایت مردم را تامین کند، خبرداد.

 

تقویت اورژانس و درمانگاه، توسعه جدی ورودی های سرپایی، تقویت بخش تصویربرداری و تکمیل خدمت سی تی اسکن از جمله مواردی بود که دکتر آقاجانی بر لزوم اجرا و توجه به آن تاکید کرد.

 

رییس دانشگاه با اشاره به ارائه خدمات درخشان بخش درمان ناباروری که در کشور و منطقه زبانزد است، گفت: این بخش به منظور تقویت و پویایی بیش از پیش نیاز به گسترش دارد. وی ادامه داد: کیفیت و بهره وری دو مسیر بی انتها هستند و راهی است که همواره باید پیمود، امیدوارم با تلاش جمعی از مشکلات و مسائل عبور کرده و با برنامه ریزی برای دست یابی به آینده روشن تر در مسیر بهتری قرار گیریم.

 

دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه در خاتمه از تلاشهای ارزنده دکتر طباطبایی قدردانی کرد و در ادامه دکتر فارس نجاری را بعنوان رییس جدید بیمارستان مهدیه معرفی کرد و برای وی در ماموریت محوله آرزوی توفیق کرد و گفت: دستیابی به این مهم بدون توکل به ذات مقدس باری تعالی و همراهی و همدلی کادر تلاشگر بیمارستان غیر ممکن است.

 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 69690
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست