×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/08/30 - 13:58
  • بازدید : 1324
  • تعداد بازدید : 21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

مشارکت دانشگاه در تدوین سند راهبردی پدافند زیستی کشور/ گزارشی از اقدامات کمیته پدافند غیرعامل در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

در گردهمایی پدافند غیرعامل در نظام سلامت؛ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان یکی از دانشگاههای برتر در این حوزه معرفی شد و مورد قدردانی قرار گرفت.در همین زمینه به سراغ دکتر رحمانی معاون درمان و رییس کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه رفتیم تا درباره اقدامات این کمیته در خصوص افزایش تمهیدات پدافند غیرعامل در دانشگاه اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

مشارکت دانشگاه در تدوین سند راهبردی پدافند زیستی کشور/ گزارشی از اقدامات کمیته پدافند غیرعامل در دان

روابط عمومی معاونت درمان: در گردهمایی پدافند غیرعامل در نظام سلامت؛ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان یکی از دانشگاههای برتر در این حوزه معرفی شد و مورد قدردانی قرار گرفت.در همین زمینه به سراغ دکتر رحمانی معاون درمان و رییس کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه رفتیم تا درباره اقدامات این کمیته در خصوص افزایش تمهیدات پدافند غیرعامل در دانشگاه اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

 

به گفته دکتر رحمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بعنوان رییس کارگروه بهداشت، درمان و بیولوژیک استان تهران انجام وظیفه می کند و برای مدیریت اصولی امور و افزایش آمادگی در مقابله با تهدیدات احتمالی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم اقدام به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل کرده است.

 

دکتر رحمانی در ادامه می افزاید: این کمیته در تدوین سند راهبردی پدافند زیستی کشور با همکاری وزارت بهداشت مشارکت داشته است و با توجه به تشکیل دبیرخانه کارگروه بهداشت، درمان و بیولوژیک استان تهران در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه، اقدام به جمع آوری اولویتهای بخش سلامت در حوزه پدافند(با همکاری روسا و اعضای دستگاههای اجرایی استان تهران) و اعلام آن به استانداری کرده است.

 

معاون درمان دانشگاه در ادامه می گوید: همچنین در جلساتی با مسوولان قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل؛ فعال بودن دستگاههای استان تهران در حیطه رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی منابع، محدودسازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی و... مورد بررسی قرار گرفته است.

 

به گفته دکتر رحمانی کارگاه آموزشی پدافند زیستی برای تمامی بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه (دولتی، خصوصی، خیریه، نظامی و...) برگزار شده و نشست تخصصی تهدید بیماری ابولا و تمهیدات پدافند غیرعامل با حضور مسوولان و مدیران ادارات نهادهای دولتی و غیردولتی استان تهران نیز در بیمارستان امام حسین(ع) تشکیل شده است. همچنین در راستای اطلاع رسانی عمومی  مطالب آموزشی و دستورالعملهای کمیته پدافند غیرعامل در سایت معاونت درمان دانشگاه انتشار یافته است.

 

معاون درمان دانشگاه شرکت در بازدیدهای اداره کل پدافند غیرعامل، برگزاری فصلی جلسات کارگروه بهداشت درمان و بیولوژیک پدافند غیرعامل استان تهران با حضور روسا و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان تهران و دانشگاه را از دیگر اقدامات کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد این کمیته ضمن همکاری و هماهنگی با استانداری، فرمانداری، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همواره حضوری فعال در جلسات کارگروه پدافند غیرعامل استان تهران داشته که همین موضوع باعث معرفی کارگروه بهداشت، درمان و بیولوژیک بعنوان کارگروههای برتر استان شده است.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 25833
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست