×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/09/04 - 13:39
  • بازدید : 1866
  • تعداد بازدید : 14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

معاونین آموزش و درمان در جمع دستیاران سال اول رشته های تخصصی درمان/ آسیب نرسیدن به بیمار مهمترین رکن آموزش به دانشجویان رشته پزشکی است

معاونین آموزش و درمان دانشگاه در اولین سمینار آشنایی با اصول و مبانی ایمنی بیمار برای دستیاران تخصصی بر هماهنگی آموزش و درمان در یادآوری آموزش استادان گذشته خود مبنی بر، تلاش بر آسیب نرسیدن به بیمار بعنوان مهمترین وظیفه پزشکی تاکید کردند

آسیب نرسیدن به بیمار مهمترین رکن آموزش به دانشجویان رشته پزشکی است

روابط عمومی معاونت درمان: معاونین آموزش و درمان دانشگاه در اولین سمینار آشنایی با اصول و مبانی ایمنی بیمار برای دستیاران تخصصی بر هماهنگی آموزش و درمان در یادآوری آموزش استادان گذشته خود مبنی بر، تلاش بر آسیب نرسیدن به بیمار بعنوان مهمترین وظیفه پزشکی تاکید کردند.

 

دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه در ابتدای این سمینار از بیمارستان ها و مراکز درمانی بعنوان خروجی نتایج آموزش یاد کرد و با اشاره به افزایش رضایت بیماران بعنوان مهمترین هدف آنها، مراقبت بیمارتوام با خدمت مهربانانه و با عشق و علاقه را تنها راه ارتقا ء و حفظ سلامت بیمار دانست.

 

وی ارائه خدمت ایمن، ارائه به موقع خدمت مبتنی بر شواهد، کارآمد بودن، مهارت ارتباطی مناسب با سایر بخش ها و قسمت ها و رفتار حرفه ای مناسب، تطبیق با قانون و مقررات حاکم بر سیستم های پزشکی، آموزشی و درمانی  و یادگیری از تجارب و ارتقا ء در طول عمر را از اصول صلاحیت و شایستگی پزشکان عنوان کرد.

 

دکتر میرهاشمی سرپرست معاونت درمان نیز با اشاره به نتایج کمیته های خطای پزشکی که در معاونت درمان تشکیل می شود، 70 درصد عامل اصلی خطاهای پزشکی را ناشی از عدم توجه به مهارت های ارتباطی عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر مساله ایمنی بیمار بعنوان مهمترین هدف تشکیل سمینار مذکور، تلاش و توجه پزشکان به ویژه متخصصین به مقوله ایمنی بیمار را یکی از حلقه های مهم در اصلاح برخی از رفتارهایی دانست که منجر به خطاهایی در فرایند چرخه درمان می شود.

 

سرپرست معاونت درمان در خاتمه خواستار تلاش همه جانبه فعالان عرصه بهداشت و درمان در اصلاح رفتارهای شغلی شد و افزود: همه افراد شاغل در بیمارستان همانند یک خانواده بزرگ هستند، که درکنار یکدیگر میتوانند با بهره گیری از تجارب و دانش یکدیگر تاثیرات مهمی را در حوزه بهداشت، درمان و آموزش کشور ایفا کنند.

 

گفتنی است در این سمینار استادان و مدرسین پیرامون آشنایی با مبانی ایمنی بیمار و درک سیستم ها و تاثیر آن بر مراقبت بیمار، خطاهای پزشکی و نحوه گزارش دهی، اصول آموزش به بیمار، نحوه اخذ رضایت و برائت نامه آگاهانه و اصول رضایت شخصی، رعایت اصول تجویز منطقی خون و فرآورده های خونی و برخی از حوزه های مرتبط مطالبی را بیان کردند.

 

شایان ذکر است سمینار مذکور توسط معاونت درمان و با مشارکت دانشکده پزشکی در روز پنج شنبه 2 آذرماه در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد.

 

همچنین ادامه مباحث مرتبط با ایمنی بیمار در روزهای 9 و 23 آذرماه در مکان مذکور تشکیل می شود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 54693
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست