×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/02/25 - 13:15
  • بازدید : 1646
  • تعداد بازدید : 124
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

نخستین بیمارستان دولتی در جنوب شهر تهران پس از انقلاب افتتاح شد/ وزیر بهداشت: در بخش خدمات و سلامت تهران باید تغییرات جدی رخ دهد

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای گمنام تهران صبح امروز و با حضور وزیر بهداشت به عنوان نخستین بیمارستان دولتی ساخته شده پس از انقلاب در جنوب شهر تهران افتتاح شد

روابط عمومی معاونت درمان: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای گمنام تهران صبح امروز و با حضور وزیر بهداشت به عنوان نخستین بیمارستان دولتی ساخته شده پس از انقلاب در جنوب شهر تهران افتتاح شد. 

 

دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای گمنام در جنوب تهران، اظهار داشت: خوشحالم که در منطقه جنوب شرق تهران، بخش کوچکی از مشکلات مردم دیده شد و مرهمی بر دردهای آنها بود. 

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: خجالت می کشیم که بعد از ۳۸ سال از گذشت انقلاب اسلامی، در تامین حداقل خدمات در تهران کم توان و یا شاید ناتوان هستیم. می توانیم شعار بدهیم اما واقعیت این است که شهر تهران توسعه پیدا کرده اما دریغ از یک متر فضای خدماتی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان. 

 

دکتر هاشمی یادآور شد: امیدواریم افرادی که در آینده مسئولیت شهر تهران را بر عهده می گیرند، به گسترش خدمات توجه و کمک بیشتری کنند و تغییرات جدی باید در بخش سلامت در تهران رخ دهد. 

 

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از آیت الله وحیدی گلپایگانی و واقفین زمین این بیمارستان، گفت: قدم اول توسط خیرین و واقفین در سال ۶۳ برداشته شد اما دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونت های وزارت بهداشت برای افتتاح این بیمارستان نیز کمک بسیار زیادی کردند. 

 

دکتر هاشمی با بیان اینکه هیچ عملی بالاتر از خدمت به مردم نیست، افزود: متاسفانه در فضای سیاست زده کشور، مردم و حقوق شهروندی مغفول مانده اما در چندسال گذشته سرمان را پایین انداختیم و بدون حاشیه کار خود را دنبال کردیم و امیدواریم که دانشگاه های علوم پزشکی تهران، به منطقه مولوی نیز که از حداقل خدمات محروم است، توجه کنند. 

 

دکتر هاشمی در بخش دیگری ازسخنان خود ضمن تاکید بر لزوم کمک و همکاری شهرداری در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در تهران، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته شهر توسعه پیدا کرده و شهرداری هم از این راه درآمد کسب کرده اما در بخش خدمات بهداشتی و درمانی، بر خلاف قول و قرارهای ابتدای دولت یازدهم، شاهد همراهی کافی نبودیم. 

 

گفتنی است این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی با هدف رفع بخشی از نیازهای مناطق جنوبی شهر تهران در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۹۰۰۰ متر مربع تکمیل و تجهیز شده است. 

 

تکمیل و تجهیز این بیمارستان از سال ۹۴ در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفت و با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال تکمیل و تجهیز شده است. 

 

این بیمارستان دارای بخش هایی مانند اورژانس، بستری مردان و زنان، نوزادان، دیالیز، زنان و زایمان، اطفال، ارتوپدی، روانپزشکی، دندانپزشکی اطفال، جراحی های عمومی و تخصصی و بخش های ویژه ICU و CCU است و هم اکنون بخش های اورژانس، دندانپزشکی، دیالیز، بستری، رادیولوژی و درمانگاهها آماده خدمات دهی به مردم جنوب شهر تهران هستند. 

 

بیمارستان شهدای گمنام، تنها بیمارستان دولتی حوزه جنوب شرق تهران است که در منطقه شهرداری ۱۵ تهران و میدان خراسان قرار دارد و نخستین بیمارستانی است که بعد ازانقلاب اسلامی در جنوب شهر تهران ساخته و راه اندازی شده است. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 46394
کلید واژه

تصویر

وزیر بهداشت: در بخش خدمات و سلامت تهران باید تغییرات جدی رخ دهد
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست