×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/02/04 - 14:44
  • بازدید : 1801
  • تعداد بازدید : 27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

نشست معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران و البرز با مدیر کل نظارت و ارزشیابی وزارت بهداشت/اداره بازرسي و نظارت معاونت هاي درمان در انجام ماموريت هاي محوله

مدیرکل نظارت و ارزشیابی وزارت بهداشت در نشستی با معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در پایتخت و استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

نشست معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران و البرز با مدیر کل نظارت و ارزشیابی وزارت بهدا

روابط عمومی معاونت درمان: مدیرکل نظارت و ارزشیابی وزارت بهداشت در نشستی با معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در پایتخت و استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

 

در این نشست که دکتر میر دهقان مدیرکل نظارت و ارزشیابی وزارت بهداشت، دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر پایدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر علیپور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر کلانتری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز حضور داشتند، درخصوص چالش های نظارت در استان تهران و البرز، اصلاح سیستم نظارتی و همکاری دانشگاه ها با وزارت بهداشت بحث و بررسی صورت گرفت.

 

هدف از برگزاری این نشست  بررسی مشکلات اداره بازرسی و نظارت معاونتهای درمان دانشگاهها در انجام ماموریتهای محوله حوزه درمان، یافتن راهکارهای مناسب جهت اصلاح روشهای نظارتی برای دستیابی به نظارت قوی و کارآمد بود.

 

دکتر میردهقان در نشست مذکور با اشاره به دیدگاه وزارت بهداشت درخصوص نحوه نظارت بر مراکز درمانی و برنامه های سال جاری این وزارتخانه در سخنان خود بر اهمیت نظارت و توجه ویژه به مقوله نظارت در این برنامه ها تاکید کرد.

 

در ادامه جلسه معاونان درمان دانشگاه ضمن بیان توضیحاتی با اشاره به چالش های نظارت در کلانشهر تهران؛ کمبود نیروی انسانی، عدم وجود سیستم نرم افزاری مناسب و کمبود اطلاعات آماری را از مهمترین موانع در راستای انجام نظارت مناسب بر واحدهای درمانی تحت پوشش خود برشمردند.

 

دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست درخصوص برنامه های سال جاری اداره بازرسی و نظارت معاونت درمان و نقش آن در جهت بهبود وظیفه نظارتی این معاونت مطالبی عنوان کرد و خواستار همکاری وزارت بهداشت در تامین نیروی انسانی و امکانات نرم افزاری شد.

 

گفتنی است کمبود نیروی انسانی، انجام بازرسی به شیوه سنتی، بایگانی سنتی، ارجاع شکایات از مبادی متعدد و کمبود اعتبارات از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود . همچنین مواردی نظیر مساعدت وزارت بهداشت در زمینه صدور مجوز جذب نیرو و تامین اعتبارات مورد نیاز، ایجاد بایگانی الکترونیک، تغییر شیوه بازرسی ها با استفاده از نرم افزار، فعال سازی مسوولان فنی مراکز درمانی در حوزه خوداظهاری ، برگزاری جلسات مشترک اداره های نظارت سه دانشگاه بصورت ماهانه و جلسات فصلی روسای ادارات نظارت سه دانشگاه با مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت از جمله راهکارهای مطرح شده توسط  اعضا در این نشست بود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 31000
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست