×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1393/09/23 - 09:33
  • بازدید : 3335
  • تعداد بازدید : 15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

نشست کارشناسان تغذیه پیرامون فرم های ارزیابی وضعیت تغذیه در بیماران بستری و تعرفه های خدمات تغذیه در کتاب ارزش های نسبی خدمات

روابط عمومی معاونت درمان: نشست آموزشی- توجیهی کارشناسان تغذیه مراکز مشمول طرح تحول نظام سلامت با عنوان «بررسی فرم های ارزیابی وضعیت تغذیه در بیماران بستری در بیمارستان ها و تعرفه های خدمات تغذیه در کتاب ارزش های نسبی در روز سه شنبه مورخ 18/9/93 در سالن جلسات معاونت درمان برگزار شد.

نشست کارشناسان تغذیه پیرامون فرم های ارزیابی وضعیت تغذیه در بیماران بستری و تعرفه های خدمات تغذیه در


روابط عمومی معاونت درمان: نشست آموزشی- توجیهی کارشناسان تغذیه مراکز مشمول طرح تحول نظام سلامت با عنوان «بررسی فرم های ارزیابی وضعیت تغذیه در بیماران بستری در بیمارستان ها و تعرفه های خدمات تغذیه در کتاب ارزش های نسبی در روز سه شنبه مورخ 18/9/93 در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

 

در این جلسه که کارشناسان تغذیه مراکز دولتی مشمول طرح تحول نظام سلامت حضور داشتند، درباره دستورالعمل های مربوطه و نحوه تکمیل فرم های ارزیابی اولیه و تخصصی بیماران بستری در بیمارستان توضیحات لازم ارائه شد.

 

خانم سروریان مسئول واحد تغذیه معاونت درمان نامناسب بودن ساختار تشکیلاتی بخش تغذیه در بیمارستان ها، عدم تعریف دقیق شرح وظایف و حدود اختیارات کارشناسان تغذیه، فقدان برگه اطلاعات تغذیه یی در پرونده بیماران، فقدان جایگاهی برای کارشناسان تغذیه در تیم درمانی و عدم توجه به مهارت و دانش کارشناسان تغذیه در مراکز درمانی را از جمله عوامل مهم در طراحی فرم های ارزیابی وضعیت تغذیه در سطح وزارت متبوع دانست.

 

ایشان هدف کلی طراحی فرم های ارزیابی را شناسایی بیماران در معرض یا مبتلا به سوء تغذیه و مراقبت تغذیه یی برای پیشگیری از ایجاد یا پیشرفت سوء تغذیه بیان کردند.

 

در ادامه پیرامون تعرفه های مصوب شده در کتاب ارزش های نسبی و همچنین ضریب ریالی برای کلیه خدمات تغذیه در بخش دولتی و خصوصی مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

سروریان افزود: ضریب ریالی برای کلیه خدمات تغذیه در سال جاری در بخش دولتی و عمومی غیر دولتی برابر 88000 ریال و بخش خصوصی برای کلیه خدمات 200000 ریال می باشد؛ و تنها خدمات تغذیه برای بیماران دیابتیک، فشارخونی، کلیوی و قلبی تحت پوشش بیمه پایه می باشد و سایر خدمات فاقد پوشش بیمه می باشد.

 

در پایان جلسه آتی جهت بیمارستان های خصوصی و وابسته به ارگان در تاریخ 24/9/93 اعلام گردید. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 15736
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست