×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/04/07 - 14:12
  • بازدید : 48
  • تعداد بازدید : 48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

هشتمین کمیته مرگ کودکان 59-1 ماهه در معاونت درمان برگزار شد

هشتمین کمیته مرگ کودکان 59-1 ماهه با حضور آقای دکتر رضایی مشاور اجرایی معاونت درمان و فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه، استادان بیمارستان کودکان مفید، مدیران وکارشناسان معاونت درمان دانشگاه و نماینده معاونت امور بهداشتی دانشگاه در معاونت درمان تشکیل شد.

هشتمین  کمیته مرگ کودکان 59-1 ماهه در معاونت درمان برگزار شد

هشتمین کمیته مرگ کودکان 59-1 ماهه با حضور دکتر محمدباقر رضایی مشاور اجرایی معاونت درمان و فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه، استادان بیمارستان کودکان مفید، مدیران وکارشناسان معاونت درمان دانشگاه و نماینده معاونت امور بهداشتی دانشگاه در معاونت درمان تشکیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر رضایی در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین درخصوص اهمیت بررسی علت مرگ و میر اطفال بعنوان یک شاخص مهم در سلامت عمومی جامعه مطالبی را عنوان کرد.

 

در ادامه پس از بحث و بررسی پیرامون عوامل موثر در دو مورد مرگ کودکان رخ داده در ماه های اخیر، راهکارهای ارتقاء فرایندهای ارائه خدمات و پیشگیری از موارد مرگ مشابه کودکان در مراکز تابعه تصویب شد. که مصوبات جلسه در قالب دستورالعمل به مراکز درمانی تابعه ابلاغ می شود.

 

لزوم بررسی و معاینه دقیق بیمار و ثبت دقیق و کامل مستندات پرونده، همکاری مراکز بزرگ و ریفرال در پذیرش بیماران بدحال از بیمارستان­های شهرستان، دقت در صدور گواهی فوت و توجه به دستورالعمل موارد 19 گانه ارجاع صدورگواهی فوت و جواز دفن متوفی به سازمان پزشکی قانونی از موارد مورد بحث در این کمیته بود.

 

همچنین برنامه ریزی جهت حضور پزشکان در 4 رشته پایه در 24 ساعت شبانه روز براساس دستورالعمل های آنکالی و مقیمی وزارت بهداشت و توجه به مدت زمان دسترسی به پرونده بستری و درمانگاهی بیمار بعد از ترخیص یا فوت از دیگر موارد مطرح شده این نشست بود.

 

گفتنی است کمیته مرگ کودکان 1-59 بصورت موردی و با حضور استادان و مدیران گروه پرستاری در معاونت درمان برگزار می شود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 105917
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست