×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/01/22 - 14:26
  • بازدید : 1105
  • تعداد بازدید : 19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

همکاری معاونت های درمان و امور بهداشتی در اجرای برنامه پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در حوزه دانشگاه

برنامه پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان بعنوان یکی از اولیت ها و برنامه های مهم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سطح کشوری و جهانی، نیازمند بهره گیری از امکانات و پتانسیل های حوزه های درمان و بهداشت در قالب یک برنامه جامع است

همکاری معاونت های درمان و امور بهداشتی در اجرای برنامه پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در حوزه دانشگا

روابط عمومی معاونت درمان: برنامه پیشگیری، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان بعنوان یکی از اولیت ها و برنامه های مهم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سطح کشوری و جهانی، نیازمند بهره گیری از امکانات و پتانسیل های حوزه های درمان و بهداشت در قالب یک برنامه جامع است.

 

 مدیران و کارشناسان معاونت های درمان و بهداشت دانشگاه برای اجرای موفق برنامه مذکور در نشستی مشترک، با ارائه گزارشی از  اقدامات انجام شده هر یک از معاونت ها در طول سال های گذشته، روند ایجاد زیرساخت های این همکاری را در نشستی مورد بررسی قرار دادند.

 

دکتر نوربخش رئیس اداره امور بیماری های معاونت درمان در گفتگو با روابط عمومی، با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، پیرامون این نشست گفت: بیماری سرطان علاوه بر ایجاد مشکلاتی از نظر جسمی، روحی و مالی برای بیماران و خانواده ها، چالش هایی را برای مراجع فعال در حوزه بهداشت و درمان کشور خصوصا وزارت بهداشت ایجاد می کند؛ که با توجه به شرایط زندگی شهری و بروز بیماریهای غیرواگیر، دانشگاه های علوم پزشکی بویژه حوزه درمان و بهداشت بعنوان متولیان اجرایی آن باید از امروز به فکر باشند.

 

وی با اشاره به نقش مهم حوزه بهداشت در شناسایی و آموزش های اولیه به افراد و تاثیر آن بر بهینه سازی تامین و توزیع تجهیزات و کادر درمانی خبره، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته معاونت درمان نیز همانند حوزه بهداشت اقداماتی برای درمان بیماران شناسایی شده در بیمارستان های شهداء تجریش، امام حسین (ع)، طالقانی، مفتح ورامین و کودکان مفید انجام داده است، ولی با همکاری بهداشت و درمان و ایجاد زیرساخت های مناسب بویژه مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان امام حسین (ع) بزودی شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

 

دکتر نوربخش یادآور شد: همکاری در کنترل بیماری های غیرواگیردار بویژه سرطان و تشخیص به موقع آن در سطح جامعه، نقش مهمی در افزایش رضایتمندی بیماران از نحوه خدمت رسانی و بهبود روند تصمیم گیری در سطح دانشگاهی و کشوری دارد. و از اتلاف هزینه های درمان بعنوان یک مجموعه پرهزینه جلوگیری نماید.

 

در این نشست پس از بحث و بررسی های لازم، مقرر شد معاونت درمان بعنوان متولی آماده سازی و تجهیز مراکز تشخیصی و غربالگری، بیمارستان های امام حسین (ع) و شهداء تجریش را بعنوان مرکز تیپ یک تجهیز و کادر درمانی خبره در این زمینه را پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم در مراکز درمانی مذکور مستقر نماید.

 

همچنین مقرر شد با انتخاب یکی از شهرستان های تابعه دانشگاه بصورت آزمایشی، اقدامات شناسایی و آموزشی توسط معاونت امور بهداشتی آغاز و با معرفی به مراکز درمانی تعیین شده، مراحل درمان بیماران با یک فرایند صحیح انجام شود.

 

گفتنی است نشست مذکور با حضور دکتر محمدی نیا معاون فنی معاونت امور بهداشت دانشگاه، دکتر نوربخش رئیس اداره امور بیماری های معاونت درمان، دکتر عظیمی مدیریت پرستاری دانشگاه، عقیقی رئیس اداره مامایی، دکتر سربازی مدیرگروه بیماری ها و دکتر شاهزاده فاضلی مدیرگروه گسترش و جمعی از کارشناسان مسئول معاونت بهداشت و درمان در روز دوشنبه 20 فروردین ماه در معاونت درمان تشکیل شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 60319
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست