×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/01/16 - 09:46
  • بازدید : 83
  • تعداد بازدید : 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اقدامات دانشگاه در طرح سلامت نوروزی 1400:

همگام و همدل برای سلامت مردم / مراجعه بیش از 99 هزار نفر به اورژانس مراکز دانشگاه در نوروز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه از مراجعه 99 هزار و 566 نفر از آغاز تا پایان سیزدهمین روز در تعطیلات نوروزی به اورژانس مراکز درمانی تابعه دانشگاه خبر داد.

مراجعه بیش از 99 هزار نفر به اورژانس مراکز دانشگاه در نوروز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه و دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه از مراجعه 99هزار و 566نفر از آغاز تا پایان سیزدهمین روز در تعطیلات نوروزی به اورژانس مراکز درمانی تابعه دانشگاه خبر داد.

 

دکتر هاشمی در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به آماده باش کلیه مراکز درمانی دولتی و خصوصی تابعه دانشگاه در طرح سلامت نورزی گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد سلامت، در 16روز تعطیلات نوروزی بیش از 72 هزار و 630 نفر از مراجعان به اورژانس مراکز درمانی دانشگاه بصورت سرپایی درمان و 26 هزار و 936 نفر نیز منجر به  بستری در بخش ها شدند.

 

وی افزود: از بیمارانی که توسط بخش اورژانس بستری شده اند، تعداد 2640مورد بستری در بخش های ویژه و الباقی در سایر بخش ها بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

 

 رئیس مرکز مدیریت حوادث با اشاره به فعالیت درمانگاه ها و کلینیک های ویژه با حضور متخصصان در روزهای غیر تعطیل، یادآور شد: از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون تعداد 2449مورد عمل جراحی اورژانسی و 4545مورد عمل جراحی الکتیو در مراکز درمانی دانشگاهی انجام شده است.

 

وی با اشاره به دو طرح۲۴۷( مدیریت درمان سکته حاد قلبی) و ۷۲۴( مدیریت درمان سکته حاد مغزی) گفت: در این مدت 21مورد سکته حاد قلبی و 34مورد سکته حاد مغزی در قالب این طرح ها، توسط متخصصان در مراکز درمانی از خطر ناتوانی و مرگ نجات یافتند.

 

دکتر هاشمی با تشکر از هموطنانی که به توصیه های وزارت بهداشت در ایام نوروز توجه کرده اند، تعداد مراجعین مشکوک به کووید 19 به اورژانس بیمارستان های تابعه دانشگاه در ایام مذکور را 17603 نفر اعلام کرد.

 

وی درباره اقدامات نظارتی حوزه معاونت درمان نیز گفت: با آغاز طرح سلامت نوروزی در قالب یک برنامه مشخص، مدیران و کارشناسان حوزه معاونت درمان 79 بازدید و هیات رئیسه دانشگاه نیز 12 بازدید نظارتی از مراکز درمانی تابعه دانشگاه انجام دادند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 103315
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست