×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 10:30
  • بازدید : 66
  • تعداد بازدید : 65
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
وزیر بهداشت در همایش رهاورد ملی خدمت،۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت:

واکسیناسیون، یک حماسه ملی بود

همایش رهاورد ملی خدمت، 100 روز توفیق خدمت، 100 میلیون دز تزریق سلامت با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه 7 آذرماه در سالن در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد

واکسیناسیون، یک حماسه ملی بود

همایش رهاورد ملی خدمت، 100 روز توفیق خدمت، 100 میلیون دز تزریق سلامت با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز  یکشنبه 7 آذرماه در سالن در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد.

 

 

روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین ‌اللهی وزیر بهداشت، در همایش رهاورد ملی خدمت، «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت»، با بیان اینکه امروزه، ایران یک نام درخشان در جهان است، تصریح کرد: شعار ما، ایران قوی است، ایران یعنی امام خمینی (ره)، یعنی مقام معظم رهبری، یعنی شهدای دفاع مقدس، یعنی مردم مقاوم در برابر تحریم ها؛ اگر این فشارهای ناشی از تحریم ها بر مردم هر کشور دیگری در این ۴۰ سال وارد می ‌شد، تا این اندازه صبور نبودند و تحمل نمی‌ کردند. اما ایران، یک کشور قوی است و شعار ما می ‌توانیم یک شعار مهم است که کاملا آن را در کشور مشاهده می ‌کنیم.

 

 وزیر بهداشت با اشاره به سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی و رصد این سویه جدید در کشور، گفت: با وجود همه این دقت‌ ها، احتمال ورود ویروس به کشور وجود دارد. بنابراین، باید مراقبت‌ ها را ادامه دهیم و فکر نکنیم با انجام واکسن کار تمام است و مراقبت‌ ها باید بیشتر انجام شود.

 

وی گفت: واکسیناسیون، یک حماسه ملی بود و تنها مربوط به وزارت بهداشت نبود و اگر وزارت بهداشت با امکانات خودش می ‌خواست این کار را انجام دهد، بیش از یک سال زمان به طول می ‌انجامید. بنابراین، امروزه سازمان ‌های جهانی قدرت مردم ما را فهمیدند. هر پروژه و کاری در مملکت اگر حمایت مردمی را داشته باشد، قطعا موفق می‌ شود و از مردم تشکر می‌ کنیم و افتخار می ‌کنیم که مردم در این پروژه حمایت کردند و اگر امروز به این آمار واکسیناسیون رسیدیم، با حمایت مردم بوده است

 

دکتر عین ‌اللهی با اشاره به آمار واکسیناسیون در کشور عنوان کرد: امروزه توانستیم به آمار ۸۵ درصدی تزریق تک دز برسیم و در برخی استان‌ ها  ۹۲ و ۹۳ درصد مردم تک دز واکسیناسیون شدند که در دنیا بی نظیر است و در حدود ۷۰ درصد موارد مردم دو دز واکسن زدند و این آمار در استان ‌های مختلف متفاوت است و حدود یک میلیون هم تزریق دز سوم را انجام دادند.

 

وزیر بهداشت افزود: تا امروز حدود ۲۰ میلیون دز واکسن تولید داخلی داشتیم و با احتساب واکسن های وارداتی، در مجموع نزدیک به ۱۷۰ میلیون دز واکسن تامین شد که از این تعداد، نزدیک به ۱۰۵ میلیون دز تزریق شده است.

 

وزیر بهداشت گفت: شرعا و قانونا مسئول تامین سلامت مردم هستیم و به عهدی که بستیم پایبند هستیم و از هر تلاشی مضایقه نخواهیم کرد

 

گفتنی است دکتر سعید کریمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش حضور داشتند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 110652
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست