×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/03/25 - 13:30
  • بازدید : 1292
  • تعداد بازدید : 23
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

وزیر بهداشت از بیمارستان های لقمان، مهدیه و شهدای گمنام بازدید کرد

دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بیمارستان های لقمان، مهدیه و شهدای گمنام بازدید کرد

وزیر بهداشت از بیمارستان های لقمان، مهدیه و شهدای گمنام بازدید کرد

معاونت درمان: دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شامگاه سه شنبه ۲۲ خردادماه از بیمارستان های لقمان، مهدیه و شهدای گمنام بازدید کرد.

 

 

دکتر هاشمی در ابتدا با ورود به بیمارستان لقمان حکیم، از بخش های توسعه فضاهای درمانی این بیمارستان بازدید کرد و بر تسریع در روند تکمیل بخش های کلینیک ویژه و اورژانس جدید بیمارستان تأکید کرد.

 

وی همچنین خواستار تداوم تلاش های بیمارستان در خصوص نصب تجهیزات جدید تصویربرداری از جمله دستگاه سی تی اسکن شد.

 

دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه نیز در این بازدید به خدمات مهم درمانی بیمارستان لقمان در قلب پایتخت اشاره کرد و از عزم جدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای تسریع در تکمیل بخش های جدید بیمارستان خبر داد.

 

شایان ذکر است کلینیک ویژه بیمارستان با ۸ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا در ۱۰ طبقه ساخته می شود و شامل بخش های درمانی، پاراکلینیک و کلینیک ویژه خواهد بود. این مجموعه ۷۰ تخت درمانی را به مجموعه بیمارستان اضافه خواهد کرد.

 

ساختمان جدید اورژانس و ICU بیمارستان نیز از جمله دیگر پروژه هایی بود که وزیر بهداشت از آن بازدید کرد. این پروزه شامل ۱۲ تخت اورژانس و ۲۸ تخت ICU خواهد بود که هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

ظرفیت مناسب بیمارستان مهدیه برای تبدیل شدن به مرکز جنرال

 

وزیربهداشت و هیأت همراه در ادامه بازدیدهای شبانه از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ساعات ابتدایی چهارشنبه ۲۳ خردادماه از بخش های مختلف درمانی بیمارستان فوق تخصصی زنان مهدیه بازدید کرد.

 

وی از بخش های بستری نوزادان، NICU، اتاق عمل، اورژانس زنان، بلوک زایمان و جراحی سرپایی بیمارستان مهدیه بازدید کرد.

 

وزیر بهداشت بر توسعه بخش های اورژانس،Daye care ، بخش نوزادان و پریناتولوژی و تجهیز بخش نازایی تأکید کرد و در خصوص بهسازی و افزایش تعداد اتاق های عمل جراحی و استانداردسازی CSR و همچنین تکمیل کلینیک ویژه قول مساعدت داد.

 

دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه نیز ظرفیت های بیمارستان را برای تبدیل به مرکز درمانی جنرال در منطقه جنوب تهران مطلوب توصیف کرد و احداث مرکز جدید درمانی در مجاورت ساختمان فعلی بیمارستان با ظرفیت ۲۰۰ تخت، که با اجرای فازهای توسعه تا ۵۰۰ تخت نیز افزایش می یابد را از برنامه های آتی دانشگاه اعلام کرد.

 

گفتنی است ساختمان کلینیک ویژه بیمارستان نیز با ۳۷۰۰ متر زیربنا در ۵ طبقه در حال احداث می باشد که با مساعدت ها و پیگیری های رئیس دانشگاه و رفع موانع پیش رو، عملیات عمرانی آن از اردیبهشت ماه سال جاری با فعالیت دو شیفت کاری در حال انجام است. بر اساس اعلام مجری طرح، در صورت تأمین منابع مالی، مراحل احداث این کلینیک تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

 

قابل ذکر است، بیمارستان فوق تخصصی زنان مهدیه موفق شده است از آغاز اجرای طرح تحول سلامت، زایمان طبیعی را به میزان ۶ درصد افزایش دهد و سالانه بیش از ۶ هزار تولد را در خدمات خود ثبت کند. شایان ذکر است روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار به اورژانس های جنرال و زنان در بیمارستان مهدیه مراجعه می کنند و در طی سال ۹۶ بیش از ۵ هزار نفر با مراجعه مستقیم از خدمات این بیمارستان بهره مند شده اند.

 

توسعه خدمات تخصصی در بیمارستان شهدای گمنام

 

بررسی خدمات درمانی در بیمارستان شهدای گمنام، پایان بخش بازدیدهای شبانه وزیر بهداشت و هیأت همراه از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیست و هشتمین روز از ماه رمضان بود.

 

دکتر هاشمی وزیر بهداشت با حضور در بخش های دیالیز، ICU و بستری، ضمن عیادت از بیماران در جریان ارائه خدمات قرار گرفت.

 

وی در این دیدارها خطاب به کادر درمانی بیمارستان، ترویج زایمان طبیعی و لزوم تلاش همه پزشکان برای تحقق این هدف مهم را خواستار شد.

 

دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه نیز در این بازدید، بیمارستان شهدای گمنام را تنها بیمارستان دولتی جنوب شرق تهران معرفی و بر اهمیت توسعه خدمات درمانی در این مرکز تأکید کرد.

 

وی با اعلام طی فرآیند جذب نیروی درمانی جدید برای این بیمارستان، از افزایش خدمات تخصصی به مردم منطقه جنوب شرق تهران خبر داد.

 

بیمارستان شهدای گمنام با ۱۵ تخت ICU، تعداد ۸تخت CCU و فعالیت ۱۵ تخت دیالیز در سه شیفت خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود را ارائه می کند. این بیمارستان از سال گذشته در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 63348
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست