×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/11/21 - 08:11
  • بازدید : 1200
  • تعداد بازدید : 88
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

پلمپ و تعطیلی 129 مرکز درمانی غیرمجاز در محدوده جغرافیایی دانشگاه / با متخلفین و افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی با جدیت برخورد می شود

سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، از پلمپ و تعطیلی 129 مرکز درمانی متخلف یا غیرمجاز در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد

پلمپ و تعطیلی 129 مرکز درمانی غیرمجاز در محدوده جغرافیایی دانشگاه

معاونت درمان: دکتر فرنوش داوری سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، از پلمپ و تعطیلی 129 مرکز درمانی متخلف یا غیرمجاز در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

 

دکتر داوری درخصوص بازدیدهای نظارتی معاونت درمان گفت: از ابتدای سال 97 تا پایان دی ماه تعداد 2103 بازدید از مراکز درمانی و مراکز درمان سوء مصرف مواد انجام شده است. همچنین 239 شکایت واصله از بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی افزود: معاونت درمان به شکایت هایی دریافتی از دیگر نهادها، ارگان ها و سازمان ها نیز رسیدگی می کند، که در طول این دوره 182 پرونده واصله از ستاد نظارتی 1690 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بررسی و 293 بازدید مشترک با سازمان ها، نهادها و ارگان های مرتبط با فعالیت های حوزه درمان انجام شده است.

 

مدیریت نظارت و اعتباربخشی خاطرنشان کرد: از سال 94 تاکنون افزایش بازدیدهای نظارتی بعنوان یک دستور کار مهم قرار گرفت، امسال نیز در کنار افزایش بازدیدها، راهکارهایی برای بهبهود سطح کیفی بازدیدها ارائه شده که در حال پیگیری و اقدامات اولیه است.

 

دکتر داوری با اشاره به معرفی 153 پرونده افراد/ مراکز درمانی به دادسرای نظام پزشکی استان تهران، گفت: سلامتی مردم یک مساله بسیار مهم است، به همین دلیل تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو بکار می گیریم.

 

وی همچنین با اشاره به پلمپ برخی از مراکز درمانی، یادآور شد: برخی افراد فاقد صلاحیت با جعل برخی عناوین در امور درمانی فعالیت می کنند، به همین دلیل مسئولین مراکز و موسسات درمانی در جذب و بکارگیری کادر درمانی خود حساسیت بیشتری به خرج دهند.

 

مدیریت نظارت و اعتباربخشی همچنین در خطاب به شهروندان نیز گفت: نصب پروانه فعالیت پزشکان و پیراپزشکان (ممهور به سازمان نظام پزشکی و یا وزارت بهداشت و معاونت درمان ) در فضای داخلی مطب در معرض دید مراجعین و لزوم نصب تابلو در ابتدای ساختمان از ساده ترین نشانه های یک مرکز درمانی قانونی است؛ که شهروندان باید به آنها توجه داشته باشند.

 

دکتر داوری در خاتمه ضمن تشکر از حمایت های معاون درمان دانشگاه و کارشناسان ادارات بازرسی معاونت درمان، گفت: به زودی با اتمام الکترونیکی شدن پرونده های اداره نظارت و بازرسی و متعاقب آن برخی فرایندهای نظارتی، نتایج بازدیدها قدرت بازدارندگی بیشتری می یابند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 74096
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست