×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/08/17 - 15:14
  • بازدید : 1284
  • تعداد بازدید : 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

پیام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت هفته مدیریت خون بیمار

پیرو فرمایشات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته جهانی مدیریت خون بیمار ( ۱۵ تا ۱۹ آبان ماه) مبنی بر مدیریت نیاز منطقی بیماران به تزریق خون و فرآورده های آن و نیز هزینه درمان بیماران که یکی از مهمترین راهبردهای استقرار کامل طرح تحول نظام سلامت در دولت دوازدهم خواهد بود

پیام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت هفته مدیریت خون بیمار

روابط عمومی معاونت درمان: پیرو فرمایشات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشک یبه مناسبت هفته جهانی مدیریت خون بیمار (۱۵تا ۱۹آبان ماه) مبنی بر مدیریت نیاز منطقی بیماران به تزریق خون و فرآورده های آن و نیز هزینه درمان بیماران که یکی از مهمترین راهبردهای استقرار کامل طرح تحول نظام سلامت در دولت دوازدهم خواهد بود، و با توجه به اینکه انتقال خون نوعی پیوند بافت محسوب می شود و عوارض و مخاطرات خاص خود را دارد. بنابراین انتقال خون  می تواند دارای دو وجه مثبت و منفی باشد و در عین این که نجات بخش جان ها است، می تواند دارای عوارض جدی و گاهی کشنده باشد.

 

لذا بنظر میرسد مدیریت خون بیمار (Patient Blood Management) نیازمند مشارکت تمامی گروه های درمانی رشته های علوم پزشکی باشد تا در حد امکان در شرایطی که امکان استفاده از جانشین های خون و پلاسما (سرم ها، آلبومین، اریترپوئتین، تزریق خون اتولوگ، مصرف فاکتورهای مجزا) وجود دارد، از آن استفاده نمایند.

 

امروزه باتوجه به پیشرفتهای روز افزون که در زمینه فن آوری دستگاههای تشخیصی و درمانی بوجود آمده است  شاهد استفاده از روش های جایگزین  و مدیریت شدن مصرف خون و فرآورده های آن جهت درمان بیماران می باشیم.

 

 بنابراین معاونت درمان نیز بر آن است در این زمینه گام های مؤثری جهت کاهش بار مخاطرات مربوط به درمان از طریق انتقال خون و فرآورده‌های آن بردارد .

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 54014
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست