×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/01/09 - 11:58
  • بازدید : 627
  • تعداد بازدید : 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان علوم پزشکی شهید بهشتی:

کمبود ذخایر خونی در کشور جدی است / بیماران چشم انتظار اهداء کنندگان خون هستند

به دنبال بحران کرونا و متعاقب آن کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی و لزوم رعایت اصول قرنطینه های کشوری، این روزها مراکز درمانی کشور با کمبود خون و ذخایر خونی روبرو است

کمبود ذخایر خونی در کشور جدی است / بیماران چشم انتظار اهداء کنندگان خون هستند

به دنبال بحران کرونا و متعاقب آن کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی و لزوم رعایت اصول قرنطینه های کشوری، این روزها مراکز درمانی کشور با کمبود خون و ذخایر خونی روبرو است.


روابط عمومی معاونت درمان علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر مستقیم آن بر کاهش مراجعات مردمی برای اهدا خون، کمبود خون در برخی مناطق کشور بویژه در مناطق محروم کشور و حادثه دیده را یکی از مشکلات مراکز درمانی در ارائه خدمات به بیماران و حادثه دیدگان عنوان کرد.

 

روابط عمومی این معاونت با تاکید بر اینکه کمبود ذخایر خونی در کشور جدی است، از مردم خواست با رعایت کلیه اصول خودمراقبتی و بهداشتی به پایگاه های انتقال خون مراجعه و با اهداء خون و انجام این کار پسندیده در نجات جان بیماران سهیم باشند.

 

روابط عمومی با اعلام این مطلب که، تمام اقدامات ایمنی و بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در مراکز اهدای خون برای پرسنل و مراجعه کنندگان رعایت می شود، یادآور شد: بیماران چشم انتظار اهداکنندگان خون هستند، و جای هیچگونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

 

شایان ذکر است هر بار اهدای خون یک فرد، سه نفر از بیماران سود می برند. و مهمترین فرآورده خونی پلاکت است که طول عمر مفید آن بیشتر از 3 روز نیست. و برای بیماران سرطانی، خاص، حادثه دیده و ... مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف ان بالاتر از سایر فرآورده های خونی است.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 90175
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست