×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/11/09 - 14:20
  • بازدید : 1595
  • تعداد بازدید : 94
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

ارائه گزارش اعتباربخشی داخلی بیمارستانهای تابعه به سرپرست معاونت درمان دانشگاه / معاونت درمان در مسير بهبود خدمت رسانی در كنار بیمارستان هاست

معاونت درمان دانشگاه بعنوان مجری برنامه اعتباربخشی به منظور افزایش سطح آمادگی بیمارستان ها نسبت به اعتباربخشی کشوری و همچنین ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات درمانی وایمنی بیمار در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، اقدام به یک دوره اعتباربخشی در سطح مراکز تابعه خود کرد

ارتقاء مستمر کیفیت و ایمنی بیمار، هدف اصلی و روح اعتباربخشی است

روابط عمومی معاونت درمان: استانداردهای اعتباربخشی براساس کتاب راهنما بر پایه 8 محور اصلی، مدیریت و رهبری، مراقبت و درمان، مدیریت خدمات پرستاری، مدیریت دارو و تجهیزات، پیشگیری و بهداشت، خدمات پاراکلنیک، مدیریت اطلاعات و رعایت حقوق گیرنده خدمت و 32 زیرمحور، 248 استاندارد و 903 سنجه از سال 95 با هدف ارزیابی بیمارستان ها و ترغیب آنها در بهبود سطح کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی و ایمنی بیمار ازسوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار گرفت.

 

معاونت درمان دانشگاه بعنوان مجری برنامه اعتباربخشی به منظور افزایش سطح آمادگی بیمارستان ها نسبت به اعتباربخشی کشوری و همچنین ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات درمانی وایمنی بیمار در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، اقدام به یک دوره اعتباربخشی در سطح مراکز تابعه خود کرد.

 

با پایان اعتباربخشی داخلی و بررسی وتحلیل نتایج آن توسط اداره اعتباربخشی، در نشستی با حضور دکتر جنتی سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی و کارشناسان این اداره، گزارش آن به دکتر میرهاشمی سرپرست معاونت درمان دانشگاه ارائه شد.

 

سرپرست معاونت درمان در این نشست، ضمن تشکر از تلاش مسئول و کارشناسان اداره اعتباربخشی، بر اهمیت پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی بعنوان یکی از برنامه های اصلی این معاونت تاکید کرد.

 

دکتر میرهاشمی خاطرنشان کرد: ارتقاء مستمر کیفیت درمان و افزایش ضریب امنیت و ایمنی بیماران هدف اصلی و روح اعتباربخشی است؛ و ارزیابی های صورت گرفته و توجه به ارائه برنامه های آموزشی میتواند نقش بسزایی در ارتقاء فرایندهای جاری بیمارستان ها و در نهایت رضایتمندی بیماران داشته باشد.

 

وی با اشاره به تاکید رئیس دانشگاه بر مساله اعتباربخشی و نقش آن در بهبود کیفیت خدمات درمانی و ارتقاء سطح بهره وری، افزود: معاونت درمان در مسیر بهبود خدمت رسانی در کنار بیمارستان هاست؛ و انجام اعتباربخشی داخلی از سوی این معاونت، کمک مهمی برای شناخت مسائل موجود و دستیابی به نتایج بهتر و ارتقاء سطح امتیازات در اعتباربخشی کشوری است.

بهادرخان سرپرست اداره اعتباربخشی بیمارستان ها نیز با اشاره به سیاست ها و توجه رئیس دانشگاه و معاونت درمان به مسئله اعتباربخشی،ارزیابی داخلی بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه، بعنوان یکی از برنامه های عملیاتی اداره مذکور در یک بازده زمانی دو ماهه ( از 3 آبان ماه لغایت 6 دی ماه) انجام شد.

 

وی آموزش استانداردهای اعتباربخشی، ارتقاء سطح آمادگی بیمارستان ها برای اعتباربخشی کشوری، ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و حفظ و ارتقاء ایمنی بیمار را از اهداف این برنامه عنوان کرد.

 

در خاتمه نشست مقرر شد با توجه به بخشنامه جدید وزارت بهداشت مبنی بر انجام ارزیابی های مستمر اعتباربخشی توسط دانشگاه،  ارزیابی اعتباربخشی برای سایر بیمارستانهای تحت پوشش نیز انجام شود.

 

همچنین بازخورد نتایج اعتباربخشی بیمارستانهای تابعه و نقطه نظرات وپیشنهادات اصلاحی طی مکاتبات اداری به این مراکز اعلام شد و مقرر گردید طی جلساتی با حضور مسئولین ارشد بیمارستان ها جزئیات نتایج اعتباربخشی بررسی شود.

 

گفتنی است در این نشست گزارش تحلیلی از درصد تحقق امتیازات استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانهای تابعه برای هریک از محورهای اعتباربخشی  بطور مجزا در هر بیمارستان، مقایسه این امتیازات با مراکز  دیگر و مقایسه نتایج  اخذ شده اعتباربخشی داخلی انجام شده توسط ارزیابان معاونت درمان دانشگاه با نتایج اعتباربخشی دور سوم کشوری به سرپرست معاونت درمان ارائه شد. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 57555
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست