×

search info "Enter"push

  • Release date : 1397/06/24 - 11:56
  • View : 540
  • Visitor : 29
  • Study time : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

نشست هم اندیشی مددکاران اجتماعی بیمارستان های دانشگاه در معاونت درمان برگزار شد

نشست هم اندیشی مددکاران اجتماعی بیمارستان های دانشگاه توسط اداره امور بیماری ها و مددکاری اجتماعی معاونت درمان در این معاونت برگزار شد

نشست هم اندیشی مددکاران اجتماعی  بیمارستان های دانشگاه در معاونت درمان برگزار شد

روابط عمومی معاونت درمان: نشست هم اندیشی مددکاران اجتماعی بیمارستان های دانشگاه توسط اداره امور بیماری ها و مددکاری اجتماعی معاونت درمان در روز چهارشنبه 21 شهریور ماه در این معاونت برگزار شد.

 

نشست مذکور پیرو لزوم یکسان سازی نحوه ارسال عملکرد مددکاران اجتماعی با محوریت پروتکل های شش گانه خدمات مددکاری اجتماعی، ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و حمایت های اجتماعی –اقتصادی بیماران در مراکز درمانی تابعه تشکیل شد.

 

خانم میرباقری مسئول مددکاری معاونت در ابتدا اظهار داشت: با توجه به افزایش روزانه آسیب های اجتماعی، بیماران نیازمند حمایت اجتماعی – اقتصادی، دسترسی به آمار و هزینه کرد خدمات مددکاری اجتماعی برای تصمیم گیری های دانشگاه در حوزه اجتماعی ضروری است.

 

وی افزود: باید امکان مستند سازی آمار آسیب دیدگان اجتماعی ساماندهی شده، توسط مددکاران اجتماعی بیمارستان ها اعم از کودک آزاری، خشونت خانگی (کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری ) مجهول الهویه، کارتون خواب، رها شده، بیماران خاص، صعب العلاج، خودکشی، نیازمندان، مادران مبتلا به سوء مصرف مواد فراهم شود. دانشگاه نیز در صدد است برای قرارگیری موارد فوق در سامانه  HISبیمارستانی اقدامات لازم را انجام دهد.

 

سپس با رایزنی و هم اندیشی مسئولین مددکاری بیمارستان ها پیرامون مواردی که نیاز به درج در سامانه مذکور دارد جمع بندی در خصوص موارد عنوان شده برای ثبت در HIS  انجام شد و بر اساس نیاز هر بیمارستان موارد بررسی و تایید شد.

 

همچنین با توجه به اهمیت ساماندهی نوزادان بی هویت اعلام شد: در حال حاضر بیمارستان امام خمینی (ره) از مراکز تابعه دانشگاه تهران به عنوان پایلوت احراز هویت مادران مجهول الهویه و نوزادان بی هویت مشخص شده است و درحال انجام شناسایی مادران مذکور به کمک سامانه ثبت احوال می باشد.

 

با توجه به وجود مادران مجهول الهویه در مراکز تابعه دانشگاه شهید بهشتی اعم از مهدیه، تجریش، طالقانی و امام حسین(ع) طبق اظهارات مسئولین مددکاری اجتماعی این مراکز، لزوم انجام پایلوت در این دانشگاه نیز مطرح شد و مقرر شد در جلسات ساماندهی نوزادان و تهیه ساختار فیزیولوژیک برای نوزادان مجهول و احراز هویت مادران که توسط مسئولین مددکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران و سازمان ثبت احوال برگزار می شود حضور یابند.

 

در خاتمه با توجه به بازدید بازرسین کمیته بهره وری دانشگاه از بیمارستان های دولتی و اعلام دریافت هزینه داروی بیماران سرطانی و خاص علیرغم وجود بخشنامه وزارت بهداشت در این خصوص، مشکلات و شبهات زیادی برای مددکاران اجتماعی مراکز درمانی ایجاد شده است، از این رو مقرر شد از رییس دانشگاه درخواست نظریه ارشادی شود

  • News group : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • News code : 67188
keywords
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست