×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/02/18 - 13:41
  • بازدید : 1069
  • تعداد بازدید : 60
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

شورای درمان با حضور رئیس دانشگاه تشکیل شد/ دکتر پیوندی: اورژانس ها ویترین خدماتی بیمارستان هستند

به منظور بررسی و توسعه خدمات تخصصی درمانی در بخش های مختلف، شورای درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، معاونین درمان، غذا و دارو و امور بهداشتی دانشگاه و روسا و معاونین بیمارستان ها ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شهید بهشتی حوزه ریاست تشکیل شد

روابط عمومی معاونت درمان: به منظور بررسی و توسعه خدمات تخصصی درمانی در بخش های مختلف، شورای درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، معاونین درمان، غذا و دارو و امور بهداشتی دانشگاه و روسا و معاونین بیمارستان ها ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شهید بهشتی حوزه ریاست تشکیل شد.

 

رئیس دانشگاه ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات کلیه کادر درمان در ایام گذشته و علی الخصوص در زمان نوروز بر اهمیت توجه به اورژانس بیمارستان ها تأکید کرد و گفت: اورژانس ها باید در اولویت رسیدگی ها باشد زیرا به عنوان ویترین خدماتی بیمارستان شناخته می شوند.

 

وی گفت: همه زحمات کادر درمانی و اعضای هیأت علمی در قالب اورژانس بیشتر دیده می شود و خدمات باید بیش از پیش در این بخش توسعه پیدا کند.

 

دکتر علی اصغر پیوندی خطاب به روسای بیمارستان ها گفت: حتما در اورژانس ها حضور مداوم داشته باشید و نواقص را اعلام کنید تا بتوان این تلاش ها و زحمات حداکثری را به نحو بهتر و بیشتری ارائه داد. وی ادامه داد: واضح است که درمان موضوعی لحظه ای است و آسیب ها به صورت آنی روی می دهد و از این رو رسیدگی ها را در حساسیت خاصی قرار می دهد، اما با تلاش بیشتر باید بر کیفیت خدمات افزود. کیفیت کار ما نیز در اورژانس نشان داده می شود زیرا مسیر ورودی بیمار در مراکز درمانی همین اورژانس است.

 

انضباط مالی نیز موضوع دیگری بود که دکتر پیوندی به آن پرداخت و بر تعامل مدیران بیمارستان ها با مسئولان مالی برای تداوم شفافیت مالی موجود تأکید کرد.

 

رئیس دانشگاه وظایف بیمارستان ها چند بخشی دانست و آموزش و پژوهش را به عنوان ارکان دیگری توصیف کرد که باید در کنار درمان مورد توجه قرار گیرد و به مسائل و نظرات دانشجویان، رزیدنت ها و اعضای هیأت علمی توجه ویژه ای شود. وی همچنین خواستار رسیدگی و تکریم به همه کادر درمانی اعم از پرستاران و بهیارها، نیروهای خدماتی و کادر نگهبانی شد.

 

تشکیل کمیته های تخصصی درمانی به منظور اجرای دقیق دستورالعمل های وزارتخانه و نهادهای موضوع مهمی بود که از سوی رئیس انشگاه مورد تأکید قرار گرفت. وی همچنین اظهار داشت: توجه جدی به این موارد می تواند موجب پیشرفت و تعالی در بحث خدمات درمانی شود.

 

دکتر پیوندی در پایان با ضروری دانستن توسعه اقدامات فرهنگی در محیط های بیمارستانی، ارتباط دوسویه و مطلوب با جامعه خیرین به عنوان کسانی که تا کنون نقش موثری در کاهش معظلات حوزه سلامت داشته اند را ضروری دانست.

 

اداره بهتر اورژانس بیمارستانی، تلاش در جهت ارتباط مدیریت و هیأت رئیسه بیمارستان با بخش های مختلف، وضعیت حضور رزیدنت ها در اورژانس، ارجاع بیماران به بخش های مختلف، اجرای سیاست های کلی نظام سلامت و حرکت بر مسیر گایدلان های علمی و تخصصی بالینی و ساماندهی کمک های مردمی و خیرین در واحدهای مددکاری و حرکت در راستای اساسنامه و دستورالعمل ها از جمله موضوعاتی بود که از سوی معاونین دانشگاه و سایر اعضای شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 46053
کلید واژه

تصویر

شورای درمان با حضور رئیس دانشگاه تشکیل شد
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست