×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/04/02 - 08:13
  • بازدید : 30
  • تعداد بازدیدکننده : 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ششمین جلسه سرپرستاران اتاق عمل با محوریت ایمنی بیمار برگزار شد

ششمین جلسه سرپرستاران اتاق عمل بیمارستان های تابعه دانشگاهی با محوریت ایمنی بیمار در معاونت درمان برگزار شد.

ششمین جلسه سرپرستاران اتاق عمل با محوریت ایمنی بیمار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این نشست آموزش‌های لازم پیرامون ایمنی بیمار و مفهوم آن در اتاق عمل بعنوان یکی از چالش­ های قابل تامل در حوزه مراقبت­ های درمان ارائه شد.

دکتر اردشیر تاج بخش متخصص بیهوشی و رئیس بخش اتاق عمل بیمارستان امام حسین (ع) در خصوص مبحث ایمنی بیمار و نحوه مدیریت بیمار در اتاق عمل با رویکرد کاهش ریسک وقایع نامطلوب در رابطه با ارائه مراقبت­ های درمانی و مراقبتی به بیماران موارد مهمی را بیان کرد.

 

ضرورت توجه به ایمنی بیمار در هریک از مراحل انتقال بیمار از بخش­ های بالینی به اتاق عمل، طی زمان حضور در اتاق عمل و ریکاوری و انتقال از اتاق عمل به بخش­ های بالینی، ضرورت توجه در اجرای چک لیست جراحی ایمن در هریک از مراحل انتقال بیمار در اتاق عمل و ضرورت توجه به تجهیزات مورد استفاده و حصول اطمینان از سلامت و مهیا بودن آنها در زمان اعمال جراحی و   از جمله موارد مورد بحث در جلسه بود.

 

همچنین بر ضرورت تعامل و ارتباط حرفه­ ای مناسب بین همکاران و بیماران در کلیه بخش­ ها به ویژه اتاق عمل و اجرای صحیح دستورالعمل­ های پیشگیری و کنترل عفونت در اتاق عمل تاکید شد.

نحوه محاسبه کارانه کارکنان اتاق عمل و پیشنهادات این دانشگاه در خصوص بازنگری دستورالعمل کارانه و پرداخت عادلادنه و عملکردی کارانه کلیه کادر پرستاری از جمله اتاق عمل، از دیگر موارد مهم مورد بحث در جلسه مذکور بود.

 

شایان ذکر است طبق آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود ۲۳۴ میلیون عمل جراحی در جهان انجام می­ شود؛ از این تعداد، ۷ میلیون عارضه بعد از عمل جراحی و یک میلیون مرگ ناشی از عمل جراحی ثبت شده­ است. از این رو شناخت عوامل تهدید کننده ایمنی بیمار قبل، حین و پس از اعمال جراحی و تلاش در جهت اصلاح آن­ ها   گامی موثر در ارتقای سلامت بیماران محسوب می­ شود.

 

گفتنی است نشست مذکور با حضور فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه، کارشناس پرستاری معاونت درمان و سرپرستاران اتاق عمل­ های بیمارستان‌های دانشگاهی تابعه در روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ در معاونت درمان برگزار شد.

  • گروه خبری : عمومی در حوزه درمان
  • گروه خبری : 143920
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست