×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/02/30 - 14:30
  • بازدید : 115
  • تعداد بازدیدکننده : 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشست معاونین درمان و آموزش بیمارستان های دانشگاهی:

معاون درمان دانشگاه: پیشگیری از بروز وقایع ناخواسته نیاز به فرهنگ سازی دارد

معاون درمان دانشگاه در جمع معاونین درمان و آموزش بیمارستان های دانشگاهی، پیشگیری از بروز وقایع ناخواسته درمانی را نیازمند تلاش برای فرهنگ سازی آن عنوان کرد

معاون درمان دانشگاه در جمع معاونین درمان و آموزش بیمارستان‌های دانشگاهی، پیشگیری از بروز وقایع ناخواسته درمانی را نیازمند تلاش برای فرهنگ سازی آن عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر رضا زندی تدوین دستورالعمل‌های بازدارنده و اصلاحی را لازم و ضروری دانست، اما فرهنگ سازی این موضوع توسط استادان را بهترین اقدام ممکن دانست.

 

معاون درمان دانشگاه ضمن تاکید بر پیگیری و حمایت معاونین درمان و آموزش از استادان در پیشگیری از بروز وقایع ناخواسته درمانی، بر گزارش دهی وقایع و تحلیل علل بروز آن در نشست‌های تخصصی تاکید کرد.

 

دکتر رضا زندی با تاکید بر پذیرش اشتباه و خطا بعنوان یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی، خاطرنشان کرد: اولویت دانشگاه در سال ۱۴۰۳ فرهنگ سازی گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی و تحلیل علل ریشه‌ای وقایع بعنوان یک اولویت است.

 

دکتر خدیجه مالمیر مدیر نظارت و اعتباربخشی با اشاره بر رابطه تخت مصوب و میزان درصد وقایع ناخواسته درمانی به بیماران بستری در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲، از مدیران ارشد بیمارستانها، جدیت درامر گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی، تحلیل علل ریشه ای  و اصلاح فرآیندهای موجود به منظور درس گرفتن از رویدادها را خواستار شد.

 

گفتنی است جلسه هم اندیشی پیرامون اجرای بهینه دستورالعمل‌های وقایع ناخواسته درمانی و ارتقا گزارش دهی آن به همت مدیریت نظارت و اعتباربخشی در روز شنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

  • گروه خبری : بیمارستان های دانشگاهی
  • گروه خبری : 142763
کلمات کلیدی

تصاویر

پیشگیری از بروز وقایع ناخواسته نیاز به فرهنگ سازی دارد پیشگیری از بروز وقایع ناخواسته نیاز به فرهنگ سازی دارد پیشگیری از بروز وقایع ناخواسته نیاز به فرهنگ سازی دارد
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست