×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/11/24 - 11:37
  • بازدید : 5511
  • تعداد بازدید : 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

برگزاری دومین کمیته اقتصاد درمان دانشگاه با حضور دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه / ورود راهنماهای بالینی به سیستم آموزشی عاملی مهم در استاندارد سازی مسیر درمان

دومین جلسه کمیته اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه در روز شنبه ٢٣بهمن ماه در معاونت درمان برگزار شد

روابط عمومی معاونت درمان: دومین جلسه کمیته اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه در روز شنبه 23بهمن ماه در معاونت درمان برگزار شد.

 

دکتر رحمانی با تاکید بر تهیه راهنماهای بالینی درمانی و بکارگیری آنها در سیستم آموزشی، گفت: هدف از تهیه راهنماهای بالینی تنها کاهش هزینه های بیمارستانی نیست بلکه یکی از مقوله های مهم در ایمنی بیمار است.

 

معاون درمان دانشگاه با بیان توضیحاتی درخصوص تفاوت بازار سلامت با دیگر بازارها، ورود راهنماهای بالینی به سیستم آموزشی را یکی از عوامل مهم در استانداردسازی مسیر درمان و جلوگیری از روش های سلیقه یی تشخیصی و درمانی دانست.

 

دکتر ملاجعفری نیز در این نشست در خصوص اقدامات انجام شده در کمیته اقصاد درمان دانشگاه و اجرای راهنماهای بالینی ابلاغ شده وزارت متبوع توضیحاتی ارائه کرد.

 

گفتنی است کمیته اقتصاد درمان با حضور اعضای کمیته اقتصاد درمان و واحد های مدیریت دانش بیمارستان های تابعه دانشگاه تشکیل شد؛ و به بررسی عناوین راهنماهای بالینی موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت.

 

در خاتمه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد از ظرفیت های معاونت های آموزشی و پژوهشی جهت ادغام مباحث اقتصاد سلامت در آموزش و پژوهش و حمایت از اجرای راهنماهای بالینی استفاده شود.

 

 همچنین مقرر شد راهنماهای بالینی ابلاغ شده از سوی وزارت متبوع جهت دریافت نظرات و بومی سازی به مدیران گروه های بالینی ارسال شود؛ و چهار پروتکل جدید دارویی تدوین شده توسط معاونت غذا و دارو به بیمارستان های تابعه نیز ابلاغ شود..

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 42782
کلید واژه

تصویر

ورود گایدلاین ها به سیستم آموزشی عاملی مهم در استاندارد سازی مسیر درمان
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست