×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/04/15 - 08:21
  • بازدید : 2007
  • تعداد بازدید : 64
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

خداوندا! لذت مناجات را در تمام عمر، به خصوص در شب هاى قدر به ما بچشان

روابط عمومی معاونت درمان: شب قدر شب آمرزش گناهان، سرور شبها و برتر از هزار ماه است

خداوندا! لذت مناجات را در تمام عمر، به خصوص در شب هاى قدر به ما بچشان

روابط عمومی معاونت درمان: شب قدر شب آمرزش گناهان، سرور شبها و برتر از هزار ماه است.

 

شب قدر شب آمرزش گناهان است و در منهج الصادقين از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم  روايت شده كه در تفسير سوره قدر فرمودند: هر كس شب قدر را احيا دارد و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامى گناهانش ‍ آمرزيده مى شود. شب قدر، سرور شبهاست و از هزار ماه بهتر است.

 

در روايتى دیگر  امام صادق عليه السلام  فرمود: شماره ماه هاى سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سر آمد ماه ها، رمضان است و قلب ماه رمضان، ليلة القدر است.

روایت شده عمل نيك در شب قدر از هزار ماهى كه در آنها شب قدر نباشد بهتر است و در این شب نزول قرآن رخ داده است. از امام زين العابدين عليه السلام  نیز روايت شده كه فرمود: خدا به رسول خود محمد (صلى الله عليه و آله و سلم ) گفت : آيا مى دانى براى چه شب قدر از هزار ماه برتر است ؟ اظهار داشت: نه . خداوند فرمود: براى اين كه در اين شب، فرشتگان و روح به اذن بارى تعالى هر امرى را فرود مى آورند.

 

همچنین نامگذارى يكى از سور قرآن به نام قدر (سورة القدر)، گوياى فضيلت و اهميت اين شب است. شب قدر شبى مبارك و فرخنده است ، چون قرآن كه بهترين خيرات و بركات است، در اين شب نازل شده است.

 

شب قدر یکی از شبهای نوزدهم، بيست و يكم یا  بيست و سوم است و اعمال و ادعیه و اذکار ویژه ای نظیر غسل، احیا، خواندن نماز، قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، قرآن سر گرفتن، استغفار و طلب مغفرت، صدقه دادن و... برای این شب ذکر شده است که در مفاتیح الجنان شرح کامل آنها آمده است که امید است با استفاده از این ادعیه و اذکار از برکات و فضایل این شب های گرانقدر بهره مند شوید.

 

بى مناسبت نيست كه دست به دعا برداشته و بگوييم :

 

خداوندا! از تو مى خواهيم كه بر محمد (صلى الله عليه و آله و سلم ) و آل او درود فرستى و همچنين بر امام زمان (عج ) ما، حجت حق، منجى عالم بشريت نيز صلوات و سلامت را نثار كرده و فرجش را نزديك فرمايى !

 

خداوندا! لذت مناجات را در تمام عمر، به خصوص در شب هاى قدر به ما بچشان.

 

بارالها! حلاوت تلاوت قرآن را هميشه خصوصا در شب هاى قدر به ما بچشان!

 

ايزدا! در شب قدر براى ما آن مقدر فرما كه براى علما، صلحا و اتقيا، مقدر می فرمايى.

 

خدايا! ما را از تمام خيرات نازل شده در ماه رمضان و شب قدر كامياب گردان!

 

بار پروردگارا! دست هاى نيازمند ما را كه امشب به درگاه بى نيازت بلند شده ، نااميد برمگردان!

 

معبودا! به وعده اى كه در قرآنت داده اى كه روزى مستضعفان زمين را به قدرت كامل برسانى و حكومت عدل را در جهان بگسترانى ، تحقق ببخش!

 

رحيما! امشب وسيله هدايت گناهكاران ، گمراهان ، ره گم كردگان را فراهم و در سراسر اين ماه (رمضان ) نشاط عبادت و انس با خودت را به ما عنايت بفرما!

 

اى محبوب دلها! دعاهاى ما را در حق ديگران اجابت فرما و مرگ ما را شهادت در راه خود و زير پرچم پيامبر عظيم الشان و تحت سايه ولايت اوليايت ، قرار بده !

 

التماس دعا

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 21326
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست