×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1396/05/19 - 10:03
  • بازدید : 1612
  • تعداد بازدید : 20
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

نشست مدیران گروه های بالینی با ریاست دانشگاه/ تاکید بر تدوین برنامه استراتژیک گروه ها برای ۱۰ سال آینده

نشست مدیران گروه های بالینی با ریاست دانشگاه روز دوشنبه ۱۶ مردادماه در تالار شهید بهشتی برگزار شد

نشست مدیران گروه های بالینی با ریاست دانشگاه

معاونت درمان: نشست مدیران گروه های بالینی با ریاست دانشگاه روز دوشنبه ۱۶ مردادماه در تالار شهید بهشتی برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست که دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه، دکترجرجانی رئیس دانشکده پزشکی و هیات رئیسه دانشکده پزشکی حضور داشتند، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه از تمامی مدیران گروه های بالینی که با تمامی مشکلات و کاستی ها، در جهت رضایتمندی بیماران و امر آموزش و پژوهش گام برمی دارند، تشکر و قدردانی کرد.

 

رئیس دانشگاه با بیان اینکه مسئولان دانشگاه نسبت به مدیران گروه وظایفی دارند و درمقابل مدیران گروه نیز بایستی مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند، اظهار داشت: مدیران گروه پیشکسوتانی هستند که نفوذ بسیاری بر روی دستیاران و دانشجویان دارند، عدم التزام به تعهد حرفه ای نباید در رفتار و برخورد آنان وجود داشته باشد و همیشه باید بعنوان الگو و سرمشق دیگران، با رعایت تعهد اخلاقی و حرفه ای در کنار کسب علم و دانش و مهارت، مشکلات و دغدغه های موجود را حل کنند. 

 

وی افزود: نقش مدیران گروه در کنترل هزینه ها و عملکرد دستیاران در بیمارستان ها بسیار مهم است؛ همانگونه که نظر مدیران گروه در همه مسائل اعم از کمیته نظارت در تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی برای مسئولان دانشگاه قابل توجه خواهد بود و تصمیمات بعدی براساس این اعمال نظر گرفته خواهد شد.

 

دکتر پیوندی با تاکید بر تکمیل لاگ بوک ها و نیز تکمیل وب سایت گروه ها در جهت افزایش جذب دانشجو و تبیین وظایف خاطرنشان کرد: مدیران گروه خود بایستی متعهد به انجام و تکمیل لاگ بوک های الکترونیک باشند تا دانشجو و رزیدنت نیز از انان اموخته و به این موضوع اهمیت دهند. وی افزود: جذب دانشجویان خارجی از کشورهای منطقه به رشد و درآمدزایی گروه ها کمک شایانی خواهد کرد و قابلیت های گروه را به دیگران نمایش خواهد داد.

 

رئیس دانشگاه بر برنامه ریزی و ایجاد انگیزه در دستیاران برای قبولی در امتحانات بورد تاکید کرد و آن را مایه افتخار دانشگاه و گروه دانست. همچنین وی بر اخذ فلوشیپ های بین رشته ای و مشترک و انجام ایده های جدید و پویا با استفاده از تیم ورکینگ به خصوص در تولید محصولات پژوهشی تاکید کرد.

 

دکتر پیوندی در ادامه جذب اساتید مدعو در ارتباطات بین المللی و استفاده از تجربیات آنان، ارتباط نزدیک و هماهنگ میان مدیران گروه و روسای بخش های آموزشی و افزایش هم افزایی و تعامل میان آنان، تشکیل جلسات بین بخشی و گسترش ارتباطات، شرکت در ژورنال کلاب ها، کنفرانس ها و همایش ها و ترغیب دانشجویان به شرکت در این جلسات و افزایش ارتباطات بین المللی را از نکات مهم و قابل توجه برشمرد.

 

رئیس دانشگاه درپایان بر اهمیت چهار بخش جنرال داخلی، اطفال، جراحی و زنان در بیمارستانهای تابعه و تلاش در جهت تامین تجهیزات و امکانات آنها و نیز جذب نیرو با نظارت و هدایت مستقیم مدیران گروه تاکید کرد.

 

دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه نیز با اشاره به جذب نیروی هیات علمی از طریق فراخوان، مناسب ترین روش جذب نیرو را ازمیان دستیاران درون گروه عنوان کرد که مدیران گروه می توانند با ارزیابی کامل و شناخت دقیق از آنها با مساعدت معاونت آموزشی دانشگاه اقدام به جذب آنان نمایند. 

 

وی همچنین با تاکید بر تشکیل کمیته پشتیبان در دانشگاه، تصمیم گیری و سیاست گذاری های کلان دانشگاه را منوط به تصمیم اعضای این کمیته دانست تا مواردی در آن اتخاذ شود که با تغییرات مدیریتی تغییر نکند و کارشناسی این موارد اغلب به عهده خود گروه ها باشد. 

 

معاون آموزشی دانشگاه، مدیران فلوشیپ را مدیر برنامه دانست که زیرنظر مدیر گروه مربوطه فعالیت می کنند و بایستی دستورالعمل ها و ملاک های مشخصی برای انتخاب آنان وجود داشته باشد.

 

دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه درادامه نشست درخصوص فعالیت های انجام شده در این معاونت در طول ۴ سال اخیر توضیحاتی ارائه داد و بر تولید مقالات و تاثیر قابل توجه برونداد یک تحقیق در نظام سلامت تاکید کرد. وی نگاه کیفی به مقالات ارائه شده را از واجبات برشمرد و تاکید کرد با این نگاه می توان در آینده ای نزدیک چندین پروژه تحقیقاتی بالینی را کلید زده و تا حدودی به حل مشکلات جامعه کمک کرد.

 

دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه درخصوص حضور متخصصین زنان و زایمان به صورت مقیم در بخش های زنان مراکز تابعه جهت کاهش مرگ ومیر مادران و نوزادان، پذیرش بیماران بدحال اورژانسی در بیمارستان های معین، لزوم معرفی دستیاران در طرح یک ماهه، حق الزحمه رزیدنت ها و تلاش در جهت تامین تجهیزات پزشکی توضیحاتی را ارائه داد. 

 

همچنین در ادامه نشست مذکور، دکتر جرجانی گزارش کاملی از ساختار و وضعیت آموزش و پژوهش گروه های بالینی ارائه داد و درخصوص تعداد اعضای هیات علمی، توزیع دستیاران، کسب رتبه های برتر، سرانه مقالات و پایان نامه ها و ارزیابی بخش ها و برنامه های آموزشی در هرگروه به طور جداگانه مطالبی را عنوان کرد.

 

رئیس دانشکده پزشکی مشارکت فعالانه در راه اندازی و تکمیل لاگ بوک های الکترونیک را بسیار مهم دانست و بر ارتباط میان گروه های پایه و بالینی و مشارکت آنها در فعالیت های پژوهشی تاکید کرد. 

 

دکتر جرجانی در ادامه، تدوین برنامه استراتژیک گروه ها برای ۱۰ سال آینده، تشکیل سه جلسه کارگروه با حضور معاونین آموزشی و پژوهشی هرگروه در دانشکده پزشکی جهت ارائه برنامه استراتژیک گروه ها، تجمیع بخش های آموزشی، تدوین نقشه جامع جذب اعضای هیات علمی، ضرورت افزایش ارتباط مدیران گروه با روسای بخش ها و نظارت بر عملکرد آنان و لزوم آشنایی اعضای هیات علمی با برنامه اصلاح شده ریفرم را از ضروریات برشمرد.

 

وی درپایان مجددا بر تکمیل و اصلاح وب سایت فارسی و انگلیسی گروه های آموزشی جهت معرفی پتانسیل های موجود در سطح کشور و منطقه تاکید کرد.

 

لازم به ذکر است در این نشست هرکدام از مدیران گروه های بالینی درخصوص فعالیت های انجام گرفته در گروه و مشکلات موجود سخنانی را بیان کردند. از مهم ترین نیازهای مطرح شده از سوی آنان می توان به جذب نیروی هیات علمی، افزایش سهمیه گروه ها در بورد تخصصی، حمایت مالی جهت امور جاری و روزمره گروه های آموزشی و دراختیار قرار دادن مبلغی به عنوان تنخواه، تامین تجهیزات آموزشی به خصوص در پریناتولوژی بیمارستان شهدا، بخش های عفونی و پزشکی هسته ای، نیاز به تقویت اعضای هیئت علمی، جذب هیئت علمی مورد نیاز علوم پایه مرتبط برای گروه های بالینی، جذب اساتید مدعو از خارج از کشور، کمبود دستیار،کاهش انگیزه و انصراف آنان، فضای کوچک و نامناسب کلاس های آموزشی دستیاران و دانشجویان در بیمارستانهای تابعه به خصوص بیمارستان امام حسین(ع)، فلوشیپ مشترک بین گروه ها، استقلال گروه ها و تفویض اختیار جهت توسعه آموزش و پژوهش و ایجاد ارتباط بین دانشگاهی و بین المللی، افزایش سقف واحد قابل پرداخت جهت حق التدریس مازاد، روش های برگزاری آزمون ها و صرف هزینه ، بازنگری فضاهای درمانگاهی برای آموزش دستیاران ، لزوم برگزاری آزمون های الکترونیک و .... اشاره کرد. 

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 49941
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست