روابط عمومی معاونت درمان:
تلاش برای بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی با برگزاری سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی
سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی - ویرایش چهارم توسط اداره اعتباربخشی معاونت درمان و با هدف ارتقاء سطح آگاهی مدیران، مسئولین،کارکنان و صاحبان فرایند و پیاده سازی این استانداردها در مراکز تحت پوشش تشکیل شد
استانداردهای اعتباربخشی بعنوان یک چارچوب ارزیابی در ارتقای خدمات بیمارستانی است. که توسط ارزیابان و کارشناسان خبره دانشگاه های علوم پزشکی کشور در بیمارستان ها ارزیابی می شود. و رتبه اعتباربخشی هر بیمارستان که نشانگر سطح ارائه خدمات می باشد توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به بیمارستان ها اعطا می شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی - ویرایش چهارم توسط اداره اعتباربخشی معاونت درمان و با هدف ارتقاء سطح آگاهی مدیران، مسئولین، کارکنان و صاحبان فرایند و پیاده سازی این استانداردها در مراکز تحت پوشش تشکیل شد.
سمینار اعتباربخشی با حضور 700 نفر از روسا، مدیران عامل، مسئولین فنی، مدیران اجرایی، مدیران پرستاری، مسئولین بهبود کیفیت، سوپروایزرهای آموزشی و کارشناسان هماهنگ کننده ایمنی بیمار و ارزیابان اعتباربخشی ستاد معاونت درمان و بیمارستان های تحت پوشش اعم از دانشگاهی، خصوصی و وابسته طی دو روز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 12 و 13 شهریور ماه 98 در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی امام حسین (ع) برگزار شد.
بهادرخان رئیس اداره اعتباربخشی معاونت درمان شهید بهشتی در حاشیه این سمینار گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور است؛ از این رو ارتقای خدمات بیمارستانی و کسب رتبه های عالی توسط بیمارستان های تابعه دانشگاه نیازمند یک همکاری و همراهی همه جانبه در میان کادر بیمارستان و معاونت درمان است.
رئیس اداره اعتباربخشی خاطرنشان کرد: با ابلاغ چهارمین ویرایش راهنمای جامع استانداردهای اعتباربخشی و شروع ارزیابی های اعتباربخشی جامع در نیمه دوم سال جاری،می طلبد با ایجاد فرهنگ سازمانی و افزایش انگیزه اجرا و پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در بیمارستان های تحت پوشش در تحقق اهداف بیمارستانی دانشگاه گام برداشت.
بهادرخان درخصوص تشکیل این سمینار گفت: در تمامی استانداردهای اعتباربخشی دور چهارم پیامدها و نتیجه نهایی مد نظر است و این مهم نیاز به سازماندهی مناسب، انجام کارگروهی و آموزش های کاربردی برای تمامی صاحبان فرایند در بیمارستان ها دارد، لذا علاوه بر ارائه مباحث آموزشی در خصوص ایجاد هماهنگی و سازماندهی مدیران ارشد برای استقرار استاندرادها، توضیحات لازم توسط مدرسین ارائه شد.
وی در خاتمه با تشکر از حضور گرم و پررنگ مدیران ارشد تمامی بیمارستانها یادآور شد: امید است با ارائه آموزش های اعتباربخشی و پیاده سازی آن در تمامی مراکز توسط صاحبان فرایند گام موثری برای ارتقاء کیفیت و ایمنی خدمات درمانی در بیمارستان ها برداشته شود.
گفتنی است در این همایش پیرامون استاندارد محورهای رهبری و مدیریت، مراقبت و درمان و حقوق گیرنده خدمت مطالبی توسط مدرسین ارائه شد. و در پایان هر روز سمینار به سوالات و ابهامات حضار پاسخ داده شد.