اولین های حوزه درمان در سال 1402:
دریافت حواله دارویی بیماران خاص بدون نیاز به مراجعه حضوری
با اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی، بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه برای دریافت حواله دارو و سایر خدمات، نیازی به مراجعه حضوری به معاونت درمان دانشگاه ندارند
با اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی، بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه برای دریافت حواله دارو و سایر خدمات، نیازی به مراجعه حضوری به معاونت درمان دانشگاه ندارند.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کلیه خدمات قابل ارایه به بیماران خاص و پیوند که قبلا صرفا در محل معاونت درمان انجام می شد، با حضور کارشناسان معاونت درمان در داروخانه های هلال احمر شماره ۲ منطقه تهرانپارس و داروخانه شهید کاظمی در محدوده پارک وی، این خدمات در نقاط بیشتر و در دسترس تر برای مردم عزیز ارایه می شود.
با این اقدام بیماران پس از دریافت حواله دارویی، نیاز به گرفتن تائیدیه سازمانهای بیمه گر دارند، طبق هماهنگی با سازمانهای بیمه گر، کارشناسان بیمه ها نیز در داروخانه های مربوطه مستقر هستند. و این امر به تسهیل ارائه خدمات به بیماران کمک می کند.
در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیش از ۲۰ هزار بیمار مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج در حال دریافت خدمات درمانی هستند، از این رو با این اقدام علاوه بر سهولت ارائه خدمات برای بیماران، بخش قابل توجهی از مراجعه حضوری به ستاد معاونت درمان کاهش یافت.
شایان ذکر است بیماران در سنوات گذشته برای دریافت خدمات مربوطه از قبیل دریافت معرفی نامه، حواله دارویی، تشکیل پرونده و… به معاونت درمان و سپس به داروخانه و مرکز درمانی مرتبط، مراجعه می کردند، و رفت و آمدها موجب سردرگمی و ناراحتی برخی بیماران و همراهان شده بود، که با انتقال میز خدمات به نقاط دردسترس تر و ترجیحا نزدیک به محل درمان و دارو، این فرایند در مسیر اصلاح قرار گرفت.
افزایش و تسهیل فرایند دسترسی به خدمات درمانی بویژه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج یکی از اولویت های کاری معاونت درمان است.