×

search info "Enter"push

  • Release date : 1401/08/14 - 16:37
  • View : 430
  • Visitor : 416
  • Study time : 2 دقیقه
به همت مدیریت پرستاری دانشگاه :

آموزش مدیریت درمان بیماران سکته حاد مغزی و قلبی ویژه پرستاران

دوره آموزشی مدیریت درمان بیماران سکته حاد مغزی و قلبی(کد 247 و کد 724) با هدف توانمند سازی پرستاران در مراقبت از این بیماران دربیمارستان های تحت پوشش دانشگاه برگزار شد

آموزش مدیریت درمان بیماران سکته حاد مغزی و قلبی ویژه پرستاران بیمارستانی

دوره آموزشی مدیریت درمان بیماران سکته حاد مغزی و قلبی(کد 247 و کد 724)با هدف توانمندسازی پرستاران در مراقبت از این بیماران در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومیمعاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سکته مغزی امروزه به عنوان دومین علت مرگ و میر و یکی از مرگبارترین بیماری های نورولوژی شناخته می شود که متاسفانه سن بروز آن در کشور ما حدود ده سال پایین تر از سطح جهانی است.

 

هر چند سکته مغزی هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان است، اما سرعت در زمان رسیدگی به بیمار در مراکز مجهز یکی از اولویت های اولیه در بهبود و پیشگیری از این واقعه است.

 

به گفته فروغ مولا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در سال 1400، تعداد 971 بیمار تحت عنوان کد سما ( سکته حاد مغزی ) به بیمارستان های امام حسین(ع)، لقمان حکیم و شهداء تجریش مراجعه داشته اند، که از این تعداد برای 100 نفر، تزریق داروی ترومبولیتیک انجام شده است.

 

مدیر پرستاری دانشگاه، خاطرنشان کرد: بخش استروک بیمارستان شهداء تجریش که به تازگی راه اندازی شده، خدمات استاندارد به این بیماران ارائه می کند.

 

وی از بیماری های قلبی عروقی به عنوان مهم ترین علت مرگ و میر در دنیا و به عنوان اپیدمی جهانی در سال های گذشته نام برد، و اظهار داشت: در سال 1400 در بیمارستان های مدرس، بقیه الاعظم (عج)، قلب جماران، شهید لواسانی و بعثت بعنوان مجریان این برنامه در دانشگاه، از کل تعداد 1219 بیمار مراجعه کننده با کد 247 تعداد 925 نفر، خدمت آنژیوپلاستی قلبی را دریافت کردند.

 

دکتر احسان شریفی پور متخصص نورولوژی و رئیس بخش استروک و خانم ها دکتر علیرضایی متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه و روح افزا کارشناس برنامه 247 و 724 معاونت درمان دانشگاه، مدرسین این دوره بودند.

 

فرایند پذیرش این بیماران در بیمارستان های مجری، تشخیص و درمان بیماران سکته حاد قلبی و در مدیریت درمان بیماران سکته حاد مغزی از مهمترین موضوعات مورد آموزش در این دوره بود.

 

 

گفتنی است کارگاه یک روزه مدیریت درمان بیماران سکته حاد مغزی و قلبی به همت مدیریت پرستاری معاونت درمان دانشگاه و همکاری استادان بیمارستان شهداء تجریش تشکیل شد.

 

همچنین در این دوره آموزشی حدود 70 نفر از سوپروایزران، سرپرستاران اورژانس و رابطین برنامه های مربوطه حضور داشتند، که تازه های پیشگیری، درمان و فرایند پذیرش این بیماران مورد آموزش قرار گرفت.

  • News group : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • News code : 122703
keywords
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست