×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1394/08/26 - 08:26
  • بازدید : 1602
  • تعداد بازدید : 58
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

دیدار رییس دانشگاه با اعضای هیات علمی گروه پوست/استقبال از افزایش ارتباطات بین گروهی و اثرات مثبت راه اندازی درمانگاه پیگیری

دکترپیوندی رییس دانشگاه در ادامه بازدیدهای دوره ای از گروههای آموزشی شنبه 23 آبان ماه در نشستی با اعضای گروه پوست در مرکز پزشکی شهدای تجریش دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رییس دانشگاه با اعضای هیات علمی گروه پوست/استقبال از افزایش ارتباطات بین گروهی و اثرات مثبت را

روابط عمومی معاونت درمان: دکترپیوندی رییس دانشگاه در ادامه بازدیدهای دوره ای از گروههای آموزشی شنبه 23 آبان ماه در نشستی با اعضای گروه پوست  در مرکز پزشکی شهدای تجریش دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که دکتر صدوقی معاون آموزشی، دکتر رحمانی معاون درمان، دکتر نقیب زاده معاون بین الملل، دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر طوسی مدیر گروه پوست و سایر اعضای گروه نیز حضور داشتند، مسایل و مشکلات گروه بررسی و  برای راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر شد.

لزوم مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی گروه در آموزش پزشکی عمومی

در ابتدای این نشست دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی ضمن معرفی اجمالی گروه پوست درخصوص تعداد اعضای گروه، رتبه و وضعیت استخدامی آنان، نحوه توزیع اساتید و دستیاران در مراکز تابعه و فعالیت های آموزشی و پژوهشی گروه توضیحاتی بیان کرد.

وی با اشاره به پایش و ارزیابی انجام شده از بیمارستان لقمان، تنوع بیماران و تعداد آنها و تعامل مناسب گروه با بخش پاتولوژی را از نقاط قوت گروه و همچنین فضای محدود برای بستری بیماران و  برخی از مشکلات دستیاری را از نقاط ضعف این گروه برشمرد.

دکتر جرجانی با ذکر نتیجه ارزیابی در بیمارستان شهدای تجریش؛ حضور منظم اساتید، برنامه های آموزشی، کادر پرستاری دلسوز و مجرب را از نقاط قوت و همچنین فضای ناکافی برای آموزش دستیاران باتوجه به کثرت بیماران را از نقاط ضعف گروه در این مرکز عنوان کرد.

وی در پایان سخنان خود برنامه استراتژیک گروه و تبیین برنامه های کلان گروه و انعکاس آن به دانشکده، تشکیل شورای گروه و ارسال صورتجلسات به دانشکده، مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی در برنامه آموزش پزشکی عمومی و تکمیل اطلاعات گروه بر روی سایت انگلیسی و فارسی رابرای گروه پوست جزو ضروریات برشمرد.

گروه پوست جزو سه گروه برتر آموزشی دانشگاه

در ادامه دکتر طوسی مدیرگروه پوست ضمن معرفی اعضای گروه درخصوص تاریخچه و اهداف گروه، امکانات بخش پوست بیمارستانهای شهدای تجریش و لقمان حکیم، برنامه های آموزشی دستیاران و برگزاری کلاسهای آموزشی توضیحاتی ارایه داد.

وی با تبیین دستاوردهای آموزشی و پژوهشی گروه از فارغ التحصیلان این گروه آموزشی بعنوان متخصصان صاحب نام رشته پوست در سراسر کشور نام برد که نقش بسزایی در آموزش های تئوری و عملی به دانشجویان دارند. همچنین با اشاره به درصد بالای قبولی در آزمونهای ارتقا و دانشنامه، گروه پوست را جزو سه گروه برتر آموزشی دانشگاه برشمرد که از نظر فعالیت های پژوهشی و انتشار مقالات، آمار قابل قبولی داشته است.

مدیرگروه پوست، افزایش تعداد فراگیران و کمبود امکانات آموزشی به ویژه فضای فیزیکی، درمانگاه و اتاق عمل پوست، عدم وجود استانداردهای آموزشی و پژوهشی در بخش پوست مرکز پزشکی لقمان، عدم همکاری مناسب بیمارستانها در راه اندازی روشهای تشخیصی و درمانی جدید، تاکید عمده بیمارستانها در بحث درآمدزایی بخش پوست صرفنظر از رسالت و ملزومات آموزشی گروه، نادیده گرفتن جنبه های عملی (پروسیجرال) رشته در بسیاری از تصمیمات بیمارستانی و نامناسب بودن محل بایگانی بیمارستان را از محدودیت های موجود برشمرد.

دکتر طوسی برنامه های آتی گروه پوست را ارتقای مستمر دانش و مهارت های عملی اعضای گروه از طریق آشنا کردن آنها با دانش و فناوریهای روز، ارتقای کیفی سطح علمی دانشجویان، دستیابی به نتایج تحقیقات جدید برای درمان بیماران، تولید علم از طریق پژوهش های کاربردی، ارتقای علمی و تجهیزاتی برای تشخیص و درمان، توسعه همکاری با سایر گروه های آموزشی، تسهیل فرایند جذب فراگیر از کشورهای منطقه با نگاه ویژه به کشورهای اسلامی و فارسی زبان، راه اندازی کلینیک تومور پوست، راه اندازی درمانگاه پیگیری(پمفیگوس و پسوریازیس)، راه اندازی دوره های فلوشیپ فوق تخصص پوست و راه اندازی بخش  Moh,s surgeryعنوان کرد.

وی در خاتمه اصلاح وضعیت بستری بیماران در بخش پوست بیمارستانهای شهدا و لقمان، تصمیم گیری در مورد برنامه های پیشنهادی توسط گروه پوست و لزوم راه اندازی درمانگاه لیزر پوست توسط گروه در مرکز پزشکی لقمان را بعنوان درخواست های گروه پوست مطرح کرد.

نیازها، مشکلات و درخواست های اعضای هیات علمی گروه

دکتر شریفی رئیس بخش پوست بیمارستان شهدا، گسترش فضای فیزیکی درمانگاه و راه اندازی درمانگاه پیگیری را از موارد ضروری برشمرد و خواستار توجه ویژه به بخش پوست مراکز تابعه بعلت وجود بیماران مضطرب، پرهزینه و دارای ضایعات وسیع پوستی شد و بر تامین تخت های بستری برای این بیماران و تکمیل تجهیزات تاکید کرد.

دکتر تهرانچی معاون آموزشی گروه، وضعیت سرویس های بهداشتی و حمام بخش پوست مرکز پزشکی لقمان را نامناسب ذکر کرد و بر بازسازی آن تاکید کرد. همچنین راه اندازی بخش لیزر و اختصاص  فضای مناسب به آن را در مرکز پزشکی لقمان ضروری برشمرد.

دکتر مروج عضو هیات علمی گروه نیز با تاکید بر وجود نیروهای متخصص و جابجایی نیروهای غیرمتخصص به مراکز دیگر، ارتباط متقابل و گسترده با سایر گروه ها از جمله گروه جراحی پلاستیک یا گروه چشم و تبادل اطلاعات با آنها را در ارتقای سطح علمی گروه ها مهم ارزیابی کرد.

دکتر رباطی معاون پژوهشی گروه نیز بازسازی بخش پوست در این مرکز و گسترش همکاری های بین بخشی را مورد تاکید قرار داد، ضمن اینکه درخصوص نحوه عملکرد رزیدنت ها، برنامه های آموزشی و تقسیم بندی مناسب رزیدنت ها و انترن ها به بیان توضیحاتی پرداخت.

دکتر قیصری از بیمارستان لقمان، ضمن تاکید بر آموزش استاجرها و برگزاری کلاسهای آموزشی، پایه و اساس طرح تحول سلامت را بخش اورژانس دانست، درصورتی که بیماران پوستی به صورت الکتیو بستری شده و در طرح تحول سلامت نادیده گرفته شده اند.

الگویی مناسب برای ارتباط نزدیک گروه آموزشی با مرکز تحقیقاتی

دکتر صدوقی معاون آموزشی دانشگاه ارتقای نتایج امتحانات گواهینامه و دانشنامه  و کسب رتبه های برتر را مرهون تلاش و جدیت اساتید گروه پوست دانست که با وجود مشکلات موجود توانستند آموزش را به نحو احسن ارائه دهند.

وی ارتباط و همکاری میان مرکز تحقیقات پوست و گروه و نیز حضور اعضای هیات علمی گروه در مرکز تحقیقات را از نقاط قوت گروه برشمرد و آن را الگوی مناسبی برای گروه های دیگر خواند.

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه اظهار داشت: هریک از اعضای هیات علمی دارای یک وظیفه آموزشی، یک وظیفه پژوهشی و یک وظیفه درمانی می باشند که قابل تفکیک از یکدیگر نیستند. همچنین با وجود پتانسیلی که در گروه وجود دارد، گروه پوست می تواند متولی راه اندازی بخش لیزر در مرکز پزشکی لقمان باشد.

معاون آموزشی دانشگاه جذب فلوشیپ را منوط به گسترش همکاری های بین بخشی دانست و بر لزوم وجود درمانگاه های وسیع بعلت فراوانی بیماران سرپایی و درمانگاهی تاکید کرد.

دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه نیز درخصوص لزوم هماهنگی گروه با معاونت برای تامین و تعمیر دستگاه ها، تشکیل کمیته خرید تجهیزات گران قیمت متشکل از مسوولان دانشگاه، لزوم بازسازی بخش پوست مرکز پزشکی لقمان، بررسی تعرفه ها و راه اندازی کلینیک های مربوط به پوست، تلاش در راستای راه اندازی کلینیک پیگیری برای دانشجویان رزیدنت و فلوشیپ و ...توضیحاتی داد.

دکتر نقیب زاده معاون امور بین الملل نیز با تاکید بر افزایش پذیرش دانشجویان بین الملل از کشورهای همجوار و آموزش آنها و نیز شناساندن توانایی های گروه از طریق سایت انگلیسی به کشورهای منطقه، درآمد ناشی از آن را به نفع گروه دانست که باعث ارتقای سطح علمی گروه، افتخار و کسب رتبه قابل قبول دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رنکینگ دانشگاه ها خواهد شد.

تاکید رییس دانشگاه بر ارتباطات بین گروهی و اثرات مثبت راه اندازی درمانگاه پیگیری

در ادامه نشست دکتر پیوندی رئیس دانشگاه پس از استماع سخنان حاضران با اشاره به توانمندی های ارزشمند گروه پوست و حضور اعضای هیات علمی متدین، با اخلاق و برجسته، این گروه را مایه افتخار دانشگاه عنوان کرد.

وی با تاکید بر تقویت بخش درماتوپاتولوژی ازنظر نیرو و تجهیزات، عملکرد آموزشی قابل قبول را نقطه قوت گروه عنوان کرد و اظهار داشت: کسب رتبه های برتر در امتحانات ارتقا و دانشنامه نشان دهنده روند آموزشی مطلوب گروه است که با توجه به تمامی مشکلات و کمبود تجهیزات و امکانات، توانسته نقش خود را در آموزش، به نحو احسن ایفا کند.

دکتر پیوندی با تاکید بر حل مشکلات بخش پوست مرکز پزشکی لقمان، اساس کار دانشگاه را آموزش و پژوهش برشمرد و از گروه پوست خواست از نظر ارائه مقالات و طرحهای پژوهشی بهتر از گذشته عمل کند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه روند نامطلوب زیرساختی و مشکلات دستیاری در کل کشور وجود دارد، سیاست وزارت بهداشت را افزایش پذیرش دانشجو در برخی رشته ها عنوان کرد که آموزش آنها باید درنهایت همکاری و جدیت صورت پذیرد.

دکتر پیوندی با تاکید بر راه اندازی درمانگاه های آموزشی در مرکز پزشکی امام حسین(ع) بیان داشت: گسترش بخش های آموزشی پوست در مراکز به خاطر تحمیل هزینه های فراوان در نظام سلامت به صلاح نیست و بعلت اینکه بیماران پوستی اغلب به صورت سرپایی در درمانگاه ها درمان می شوند، راه اندازی درمانگاه سرپایی پوست ضروری به نظر می رسد.

رئیس دانشگاه باتاکید بر ارتباطات بین گروهی و اثرات مثبت راه اندازی درمانگاه پیگیری(فالوآپ)، مرکز تحقیقات پوست را یک مرکز پژوهشی برشمرد که نباید در آن فعالیت درمانی صورت پذیرد.

دکتر پیوندی در انتهای سخنان خود بر بروز توانمندی های گروه و اعضای آن در سطح بین الملل و پذیرش دانشجویان دستیار و فلوشیپ از کشورهای همجوار برای افزایش اعتبار دانشگاه بعنوان یک کار فرهنگی، علمی و پژوهشی تاکید کرد.

گفتنی است رئیس دانشگاه و هیات همراه پس از این نشست از درمانگاه پوست، فیتوتراپی، درمانگاه لیزر، اتاق ویزیت و کلاس درس و اتاق عمل پوست مرکز پزشکی شهدای تجریش بازدید بعمل آوردند.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 25688
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست