×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/10/06 - 10:24
  • بازدید : 1600
  • تعداد بازدید : 20
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

ارتقا هتلینگ یکی از کاربردی ترین محورهای طرح تحول نظام سلامت است

دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه درجشنواره ارتقا هتلینگ و پروژه های طرح تحول نظام سلامت که پنجم دیماه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد، گزارش مبسوطی از پیشرفت پروژه های ارتقا هتلینگ و طرح تحول نظام سلامت را در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ارائه داد

ارتقا هتلینگ یکی از کاربردی ترین محورهای طرح تحول نظام سلامت است

دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه در جشنواره ارتقا هتلینگ و پروژه های طرح تحول نظام سلامت  که پنجم دیماه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گزارش مبسوطی از پیشرفت پروژه های ارتقا هتلینگ و طرح تحول نظام سلامت را در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ارائه داد.

 

وی ارتقا پروژه هتلینگ را یکی از کاربردی ترین محورهای طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد و گفت: در قالب اجرای طرح ارتقا هتلینگ و بهبود فضاهای درمانی، برخی از بیمارستانها با اجرای بهینه این پروژه تخت ها را مطابق با استاندارهای لازم افزایش و یا خدمات لازم را ارتقا دادند.

 

وی افزود: طی پروژه های پنج گانه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بخش های کلینیک های ویژه، تخت های ویژه(nicu، picu، ccu، icu)، بلوک زایمان، بخش شیمی درمانی و اورژانس در قالب ارتقا پروژه هتلینگ مطرح و اجرایی شد.

 

دکتر رحمانی محورهای اصلی اجرای طرح تحول نظام سلامت را؛ کاهش میزان پرداختی بیماران بستری، برنامه ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء هتلینگ، ارتقا، کیفیت ویزیت، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان و حافظت مالی از از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و همچنین راه اندازی اورژانس هوایی ذکر کرد.

 

معاون درمان دانشگاه در همین راستا به پاره ای از اقدامات انجام شده به منظور ارتقای هتلینگ بیمارستانها اشاره کرد و گفت: اقدامات کلی انجام شده در راستای ارتقای هتلینگ بیمارستانهاعبارتند از: رنگ آمیزی دیوارها و سقف اتاقها و راهروها، تعمیر یا تعویض درب اتاقها، بازسازی سرویس های بهداشتی، تعمیر با تعویض تخت بررسی، میز بیمار، لاکر، برانکارد و ویلچرها، تعمیر یا تعویض پرده اتاق بیماران، تعمیر یا تعویض کفپوش اتاق بیماران و راهروها، تعمیر یا تعویض وسایل سرمایش، گرمایش محیطی اتاق بیماران، اصلاح سیستم روشنایی و چراغها و اقدامات اصلاحی و بهسازی بخشهای پشتیبانی بیمارستانها.

 

وی در ادامه این گزارش اقدامات زیرساختی و اساسی انجام شده در هریک از بیمارستانها در راستای ارتقا هتلینگ را ارائه داد و گفت: در بیمارستان آیت ا... طالقانی بازسازی بخش زنان و زایمان، بخش ید درمانی، لنژری و سیستم تهویه مطبوع، در بیمارستان شهدای تجریش بازسازی بخش جراحی و اتاق های عمل، در بیمارستان کودکان مفیدبخش پیوند، بخش شیمی درمانی، بازسازی فیزیوتراپی، بخش جراحی و اتاق های عمل، در بیمارستان لقمان حکیم بازسازی اتاق های عمل و یکی از بخش های بستری، در بیمارستان طرفه بازسازی درمانگاه و بخش لیزرو در بیمارستان اختر نیز بازسازی درمانگاه و یکی از بخش های بستری انجام شده است.

 

همچنین در بیمارستان ۱۵خرداد بازسازی اتاق های عمل و بخش رادیولوژی، بیمارستان شهیدمدرس بازسازی بخش جراحی، رادیولوژی و داروخانه، بیمارستان امام حسین(ع) بازسازی درمانگاه و آنژیوگرافی، بیمارستان مهدیه لابی بیمارستان و اورژانس، بیمارستان مسیح دانشوری بخش های بستری و محوطه سازی، بیمارستان سوم شعبان دماوند اورژانس و بخش بستری، بیمارستان زعیم پاکدشت بخش اورژانس و بیمارستان مفتح ورامین بخشهای اورژانس و اطفال از جمله اقدامات زیرساختی و اساسی انجام شده در این مراکز است.

 

وی در ادامه گزارش پیشرفت پروژه ها و تفاهم نامه در بیمارستانهای آیت ا... طالقانی، شهدای تجریش، کودکان مفید، لقمان حکیم، طرفه، ۱۵خرداد، شهیدمدرس، امام حسین(ع)، مهدیه، سوم شعبان دماوند، زعیم پاکدشت، شهیدمفتح ورامین، امام خمینی(ره) فیروزکوه و شهدای پاکدشت را رائه داد.

 

گفتنی است در گزارش های نحوه پیشرفت پروژه ها و تفاهم نامه ها در بیمارستانها؛ بخش ها به تفکیک و تعداد تخت های قبلی و تخت های جدید، نحوه ارائه و تحویل تجهیزات، درصد پیشرفت و توضیحات کلی به حاضرین در این جلسه ارائه شد.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 40513
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست