×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/04/22 - 09:33
  • بازدید : 119
  • تعداد بازدید : 118
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با اعلام نتایج اولیه و کلی ارزیابی های اعتباربخشی دور چهارم بیمارستانی :

بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در صدر کاندیداهای درجه عالی و برتر اعتباربخشی

اعتباربخشی به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین روش های ارزیابی نظام مند مراکز ارائه خدمات سلامت، زمینه پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات پزشکی با کیفیت و ایمن را به شیوه ای علمی فراهم می آورد. که برای دستیابی به این اهداف متعالی، از استانداردهای مدون، انجام ارزیابی صحیح و دقیق و استفاده از ارزیابان حرفه ای و دارای دانش و تجربه کافی بهره می گیرد

بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در صدر کاندیداهای درجه عالی و برتر اعتباربخشی

اعتباربخشی به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین روش های ارزیابی نظام مند مراکز ارائه خدمات سلامت، زمینه پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات پزشکی با کیفیت و ایمن را به شیوه ای علمی فراهم می آورد. که برای دستیابی به این اهداف متعالی، از استانداردهای مدون، انجام ارزیابی صحیح و دقیق و استفاده از ارزیابان حرفه ای و دارای دانش و تجربه کافی بهره می گیرد.

 

فرامرز بهادرخان رئیس اداره اعتباربخشی در گفتگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار داشت: در ارزیابی دور چهارم اعتباربخشی، 19 محور به عنوان مولفه های اصلی تعیین شده است، که مشتمل بر 110 استاندارد و 514 سنجه می باشد. و ایندوره ارزیابی ها با تاکید بیشتر بر نتایج و پیامدهای اجرای استانداردها انجام گرفت.

 

وی با اشاره به گستردگی موضوعات و استانداردهای اعتباربخشی، گفت: برای پیاده سازی استانداردهای دور چهارم به نحو مطلوب یقینا اولین قدم آگاهی کامل صاحبان فرایند در بیمارستان ها هستند، به همین دلیل سمینار، کارگاه و وبینارهای آموزشی متعددی توسط اداره اعتباربخشی معاونت درمان برگزار شد.

 

رئیس اداره اعتباربخشی درخصوص زمان و نحوه اجرای دور چهارم اعتباربخشی، اظهار داشت: ارزیابی اعتباربخشی دور چهارم بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه با حضور ارزیابان حرفه ای دانشگاهی و وزارتی در قالب ارزیاب ارشد، ارزیاب مدیریتی، ارزیاب بالینی و ارزیاب بهداشتی از دی ماه 1398 آغاز شد. ولی به علت شیوع پاندمی کرونا در کشور برنامه ارزیابی ها در اسفند 98 متوقف شد. و مجددا از دی ماه 99 ارزیابی ها ادامه یافت و در پایان خرداد ماه 1400 به پایان رسید.

 

وی با بیان اینکه در اعتباربخشی کشوری سال 1400، بیمارستان های تابعه دانشگاه، 5 کاندید برای کسب درجه عالی و برتر دارند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظر جمعیت، محدوده جغرافیایی و بیمارستان های تحت پوشش در صدر دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دارد. و از 69 بیمارستان تحت پوشش، 5 بیمارستان کاندید کسب درجه عالی و برتر اعتباربخشی هستند، و در این فرصت از تلاش های کلیه فعالان ستادی و عملیاتی حوزه درمان دانشگاه تشکر و قدردانی می کنم.

 

رئیس اداره اعتباربخشی افزود: در مجموع با ارزیابی 69 مرکز تحت پوشش این دانشگاه تعداد 63 مرکز موفق به کسب درجه یکاعتباربخشی شده اند. که از این تعداد 5 بیمارستان کاندید برتر هستند.

 

وی درخصوص ارزش گواهینامه های اعتباربخشی، خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی اعتباربخشی، درجه بیمارستان ها تعیین و گواهینامه اعتباربخشی دور چهارم به سازمان های بیمه گر در اختیار بیمارستان ها صادر می شود. در یک کلام گواهینامه اعتباربخشی، گویای تلاش مرکز درمانی در راستای اهداف عالی سلامت و ایمنی بیمار و متعاقب آن رضایتمندی بالای شهروندان از ارائه خدمات به ایشان است.

 

رئیس اداره اعتباربخشی در خاتمه یادآور شد: با لحاظ استانداردهای ایمنی بیمار و بهبودکیفیت ارائه خدمات سلامت در استانداردهای دور چهارم امیدواریم با توجه به موفقیت اکثر بیمارستان ها در کسب درجه اعتباربخشی قابل قبول در راستای رسیدن به اهداف نهایی اعتباربخشی ( مدیریت و هبری بهینه منابع، ارائه مراقبت و درمان ایمن، بموقع و اثربخش و نهادینه سازی اخلاق بالینی و رعایت حقوق گیرندگان خدمت و بیمار محوری ) گام های موثری برداریم.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 106296
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست