×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/03/31 - 08:00
  • بازدید : 1483
  • تعداد بازدید : 17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی معاونت درمان:

نشست بحث و تبادل و نظر در خصوص مدیریت اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت با حضور مدیران بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد/بررسی راهکارهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی درحوزه بهداشت و درمان

نشست بحث و تبادل و نظر در خصوص مدیریت اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، با حضور معاونین درمان و بهداشت، روسا و مدیران بیمارستانها، روسای شبکه های بهداشت و جمعی از مدیران حوزه سلامت در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی برگزار شد.

بررسی راهکارهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی درحوزه بهداشت و درمان

نشست بحث و تبادل و نظر در خصوص مدیریت اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در 30 خردادماه با حضور معاونین درمان و بهداشت، روسا و مدیران بیمارستانها، روسای شبکه های بهداشت و جمعی از مدیران حوزه سلامت در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی برگزار شد.

دکتر رحمانی معاون درمان دانشگاه در این جلسه با اشاره  به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: چنانچه تمامی اجزای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف در سطح جامعه نهادینه شود بخش اعظمی از اهداف و سیاستهای نظام اجرا خواهد شد.

 

معاون درمان دانشگاه اظهار داشت: لازم است روسا، مدیران و اجزای حوزه نظام سلامت با ادبیات اقتصاد مقاومتی آشنایی کامل داشته باشند و این مهم و مفاهیم آن را بصورت آیین نامه و دستورالعمل در عملیات اجرایی و مدیریتی تحت پوشش دانشگاه اجرا کنند.

 

دکتر رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود ارکان اقتصاد مقاومتی را استفاده درست و منطقی از الگوی مصرف دانست و بر لزوم توجه به مصرف و تجویز صحیح  داروها، صرفه جویی در هزینه ها، استفاده مشترک از ملزومات و تجهیزات پزشکی و طراحی و تدوین گایدلاین ها تاکید کرد.   

 

درادامه این جلسه  که به منظورارائه راهکارهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان برگزارشد، دکتر یزدانی رئیس دانشکده آموزش علوم پزشکی در خصوص دست یابی به برون دادهای مورد نظر نظام سلامت، ارائه برخی خدمات درمان توسط فرد زیر سطح پزشک، پرهیز از ناکارایی اقتصادی و فنی، تولید بسته های آموشی، احتساب هزینه ها به صورت فرمول خطی توضیحاتی را ارائه داد.

 

پرهیز از فساد مالی در سیستم، توجه به ابعاد فعالیتها در نظام سلامت، راه اندازی مراکز فراگیر و جامع، استفاده از منابع مالی در پروژه هایی که بیشترین میزان پیامد سلامت جامعه را در پی داشته باشد، ارتباط فزاینده با بازار و جیره بندی خردمندانه در ارائه خدمات سلامت بخش دیگری از سخنان دکتر یزدانی را پیرامون توجه به نقش و اهمیت برنامه های اقدام اقتصاد مقاومتی به خود اختصاص داد.

 

به گفته دکتر یزدانی هدف اقتصاد مقاومتی خودکفایی و اتکا به قابلیت‌های درونی کشور است، زیرا مسئله ای که در این حوزه مفهوم پیدا می کند مقاومت در برابر سلطه و حرکت به سمت  تامین و برنامه ریزی در راستای دست یابی به کالاهای اساسی است.

 

رئیس دانشکده آموزش علوم پزشکی در ادامه ضرورت توجه و بهرمندی از اقتصاد دانش مدار و استفاده از دانش و سرمایه فکری را مورد تاکید قرار داد و حرکت همراستا با اهداف و الزامات نظام سلامت، برقراری تعادل میان نظام سلامت و نیازهای بیمار را از جمله توانمندی های یک پزشک و مدیر دانست.

 

پرسش و پاسخ پیرامون راهکارها و موانع عملی شدن رویکردهای اقتصاد مقاومتی در بیمارستانها و مراکز بهداشتی دانشگاه بخش پایانی این نشست چندساعته بود.

  • گروه خبری : داخلی معاونت درمان ,عمومی در حوزه درمان ,بیمارستان های دانشگاهی,بیمارستان های غیردانشگاهی
  • کد خبر : 33188
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست